Årets första dopp.

Medans vi städade klart och stökade undan lunchbestyren med mat och vila, så hade det mulöna dragit förbi och åter igen var det klarblå himmel och högsommar varmt. Så det var bara att återgå till plan A och ta en promenad ner till sjön. Och 50% av familjen tog årets första dopp, till de 50% hörde INTE jag.....och inte Nicke heller! Ja vi är ju som bekant hopplösa badkrukor, men i år ska jag i alla fall försöka bada liiite mer än förra året. Ja det lär ju inte bli så svårt för det räcker faktiskt med att jag badar en endaste gång i sommar så har jag badat mer än förra sommaren.

Ja barnen är lite mer badvilliga i alla fall, och trotts att Emil är lite badkruka så kom även han i vattnet. Gry däremot bara gick rakt ut...och själv fick jag springa efter och fiska upp henne igen. Och det är nog runt 20 grader redan i Rösjön så det var inte ett dugg plågsamt att springa efter henne.

Vi hade en jätte mysig eftermiddag med bad, fika, mys, bus och glass. På vägen hem ville jag och Nicke stanna på Krutan och käka middag och ta en pilsner. Men Emil röstade ner oss och ville gå hem och äta spahetti och köttfärssås....Ja det är en förnuftig pojke vi har som tänker på sin mor och fars ekonomi. Så det var bara att gå hem och göra spagetti och köttfärssås.


Kommentarer
Postat av: Katja

Hahaha ja det där med badkruka känner man igen. Jag har fortfarande inte badat en endaste gång, varken i hav eller pool sen jag kom hit ;-) Ja, det är skämmigt, jag vet.

2008-06-08 @ 19:30:50
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0