AXSJÖGÅRD

Mina barn har den otroliga turen att de får se och vara med på en bondgård ganska ofta, och det är rackarns kul ska ni veta.
Denna gård är Axsjögård i Morgongåva och är en ekologisk bondgård som producerar KRAV-märkt mjölk, och bonden är min svåger Anders.

Och så här kan hans kor se ut en vacker dag när solen skiner.



Och det här är en av korna som han får världens godaste mjölk av



Och så här ser en annan ut



Dessa finfina bilder är tagna av Hanna Johansson och publicerade med tillstånd från bondens fru.

Kommentarer
Postat av: Bondens fru

Du kanske ska följa med barnen till korna lite oftare... Djuren på bilderna är inte kor, det är kvigor. Vad det är för skillnad får du föröka klura ut själv, fråga din barn de kanske vet! ;-)

2008-06-24 @ 22:19:10
Postat av: Nina

Hmmm....kanske får gå en ko-kurs......

En ko är en kviga som fått kalvar!!!!!! Eller?

2008-06-25 @ 10:32:56
Postat av: Hanna

Rätt!

2008-06-25 @ 18:54:44
Postat av: Katja

Jag tror Nina har googlat lite. Själv fattar jag ingenting.

2008-06-25 @ 22:31:15
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Nina

Hahah....jag visste faktiskt det utan att fråga mina barn och utan att ha googlat.

2008-06-26 @ 16:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0