En dag hos Maarit

Idag har jag och barnen varit lediga. Så när vi var klara med morgonbestyren så där vid 9-tiden så stack vi iväg till Maarit. Tog bussen in till stan och så bytte vi till tunnelbana, och så promenerade vi från Abrahamsberg. Mina små bebisar har blivit så stora, det är inga problem att ta sig någonstans med dom kommunalt nu mera trotts att man bara har en vagn. De sitter snyggt och prydligt, kliver av och på som man ska, står stilla och väntar när man ska och gör oftast som man säger.

Väl framme hos Maarit blev det stort puss och kram kalas, man skulle kunna tro att barnen inte sett henne på evigheter. Och när man tittar på henne numera så är det precis som om hon smälter, för varje gång man ser henne så blir hon bara mindre och mindre. Så himmla häftigt. Och hennes fötter ska man inte ens tala om, det ser ut som om det är någon annans fötter. En smal liten fot med långa smala tår......det har hon ALDRIG haft förut. Jag tror att någon har varit och bytt ut hennes små runda knubbiga fossingar någon mörk natt när hon sovit som en stock.

Och hemma hos moster Maarit får man ju göra lite som man vill, så det blev lunch i hennes soffa/säng.



Sen stack vi i väg till hennes super roliga lekpark med bassäng.
Fast jag tror nog att Emil tyckte att det var lite väl kallt att ränna runt i badbrallor!!!!!!!!



Fast det gick ju alldeles utmärkt att leka vattenlek även med kläderna på.

     

Och Maarit var med och lekte hon med.

     

Sen var det fika som gällde.





När vi lekt klart med vattnet så gick vi på en lekparks-turné.



Och när Nicke jobbat klart så sammanstrålade han med oss och så gick vi allihopa och fikade mellis på ett café i Abrahamsberg.
Sen åkte jag, Nicke och Gry hem och Emil stannade kvar hemma hos Maarit. Han ringde henne själv igår och frågade om han fick komma och sova över, för han ville vara själv med henne. Och eftersom hon är en moster/syster i världsklass så fick han ju det.
Ja mina barn är lyckligt lottade som har en hel stack med mostrar i världsklass.

Kommentarer
Postat av: Lenis

Vad mysigt det ser ut! Men vem är den där smala tjejen med ljust flajigt hår?? :)



Kram

2008-06-14 @ 11:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0