En dag med mina barn.

En dag själv tillsammans med mina barn och jag är redo för psykakuten.........TRE(!) veckor kvar innan Nickes semester börjar........Hahaha!
Ja det är inte utan att jag är lite matt i pälsen, men om ett par dagar har man väl fått snurr på tillvaron igen skulle jag tro.

Lenita ringde i morse och tyckte att vi kunde komma över och lajja lite med bröderna Lingemark, självklart ville vi det. Och där blev vi kvar hela dagen. Vi fikade, käkade lunch och fikade igen och där i mellan så lektes det för allt vad tygen höll. Elisabet och hennes killar kom också över och fick i sig lite plättar och glass de med. Gry och Isak kroknade och tog sig en tupplur medan de andra grabbarna stojjade runt den ena vildare, sötare och roligare än den andra.
När vi fått i oss dagens dos av jordgubbar så klädde vi på oss och gick ut en stund.

Tillslut tog vi oss hem i alla fall för att laga oss lite middag. Kokt kall färskpotatis som jag skivade ner i en form och bredde över en köttfärsröra av cremefraich, gul och röd lök, köttfärs, vitlök och dijongsenap och grattinerade i ugnen, så jätte gott blev det.

Och eftersom Gry sovit mindre än vanligt och Emil inget alls så kan man ju vänta sig en tidig kväll, så ingen sovmorgon för mig i morgon då..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0