En heldag

Idag har det åter igen blivit en kanon heldag tillsammans med Lenita och hennes killar.
Började morgonpasset i lekparken med lite kaffe och bulle, ja jag hoppade faktiskt över bullen idag *klappar mig själv på axeln och tycker jag är såååå duktig*
Barnen hade så jätte kul och lekte tillsammans i lastbilen som i mellan åt var glassbilen och de var alla på väg upp till Norrland. Och de lekter så fint alla tillsammans och Oliver sov så gott så jag och Lenita fick sitta där och njuta av VARMT kaffe och prata med varandra i lugn och ro.
Och äntligen fick vi lite tid till att prata sommar och semester och insåg ganska fort att vi inte är hemma samtidigt någonting när alla är lediga, så där sprack våran plan att tillsammans åka till Gävle och campa och gå på Furuviksparkern och järnvägsmuseet. Jaja så kan det vara!

När det var lunchdags så gick vi var och en hem till sig och åt och de som behövde sova sov och vid 14-tiden så möttes vi igen vid busshållplatsen. Vi tog oss en tur till Sollentuna centrum, och bara buss resan är ju ett äventyr utan dess like.
Målet med resan var att jag skulle köpa blöjor och det var ju fort gjort. Så vi gick på Biblos och fikade lite, och sen försökte vi gå in på H&M och kolla lite på kläder med barnen, det gick bra en liten stund då de alla satt under en klädsnurra och kolla i en varsin leksakskatalog. Men när de började irra runt som yra höns så gav vi upp och de kläder jag tänkt köpa hängde jag tillbaka för jag insåg att de skuylle riva i butiken medans jag stod i kassan. Sen så infann sig nog någon sorts dödslängtan hos oss, för vi går frivilligt in i leksaksaffären med alla barn.....hahaha ja de for runt som galningar och hade ganska kul såg det ut som, men jag ska erkänna att jag var lite svettig innan jag fått ut båda barnen.
Och sen blev det en liten språng marsch till bussen och det tyckte Emil var jätte kul.

Och nu är vi åter hemma igen och middagen är det som står på programmet här näst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0