Hämta pojken

Maarit ringde vid 8-tiden och undrade om vi vaknat, och det var just att vi klivit upp ur sängen. Hon undrade om jag kunde vara inne i stan till klockan 10.00, och det trodde jag väl inte skulle vara några problem.
In i duschen och käka frukost och sen iväg, ja jag hade varit i tid om det inte var för att den där JÄVLA bussen gick för tidigt. Men i stället så fick jag ta till plan B och åka via sollentunastation och ta pendeln, och jag blev inte så sen.

Emil och Maarit stod uppe vid Klarabergsviadukten och väntade på mig och min son blev så glad när han såg mig komma upp för rulltrappan så att han höll på att hoppa ur skinnet.
Vi gick en sväng till Maarits bokaffär och köpte lite fler Jordgubbar och rabarber böcker som ska bli fröken pressenter på div avdelningar på dagis. Sen gick vi till godisaffären och Emil fick plocka ihop sitt eget lördagsgodis.
När vi ändå var inne i stan så gick vi till Rum för barn så Emil fick leka lite innan det var dags för lunch. Vi hade tänkt att äta på Kulturhuset, men på Café Panorama så fanns det inget som Emil ville ha och Teaterbaren hade inte öppnat, så det fick bli Mc donalds, och det var ju inte Emil så värst lessen över.
Sen tog vi en tur ner till Hötorgshallen och kollade in lite fula fiskar och stora krabbor och hummrar, ja lyckan var ju fullkommlig. Och Maarit köpte en varsin flaska mumin läskeblask till barnen, och Emil blev överförtjust och minndes hur han druckit det i finland förra sommaren. Ja det var ju en av höjdpunkterna om sommaren när man själv var liten, läskeblasken som fanns i finland men då var Kalle Anka läsk. Ja sånna smarriga saker växer minsann inte på träd här i Sverige. Och nybakta karelska piroger fanns det för 10 kr st, fast jag köpte inge vilket jag ångrar lite nu.......

Sen var det dags för ett som vanligt hjärtslitende farväl mellan Emil och Maarit, han blir såååå lessen att det värker i mitt mamma hjärta.
Men vad kul han har haft, de hade gått tillbaka till basänglekparken och efter att de ätit middag hade de gått ner till sjön och matat andungarna med kex, och sen hade de gosat ner sig i sängen och kollat på tv och då hade Emil lyckligt sagt myspys och sen somnat.

Ja det var en slagen hjälte jag fick med mig hem och på bussen hem kroknade han totalt och rörde inte en min när jag körde hem honom från bussen i regnet, drog upp en handuk över ansikter så att det inte skulle regna allt för mycket där.

Och hemma var det välstädat och snyggt, och Gry blev glad när hennes mamma och storebror kom hem, fast det var ju lite trist att brorsan skulle sova när hon ville busa och leka med honom.
Och en fyra barns familj har varit här i dag och tittat på lägenheten och Gry hade tyckt att det var ganska kul att det kom lite barn och hälsade på mitt i allt städande. Och eftersom det är lite tråk väder där ute så skulle det ju passa väldigt bra att börja packa ner lite av sitt hem, ja för det finns ju ganska mycket som man kan packa ner som man inte skulle sakna direkt...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0