Monster mamma.

Hur många gånger kan man bli arg på sina barn en och samma dag?
Hur många gånger kan ett barn reta sin mamma till vansinne?
Hur många gånger kan två syskon ryka ihop på en dag?
Hur många dummheter finns det att göra för ett barn?

Idag har jag inte varit mycket mera än arg, och så här fram på eftermiddagen så är jag ganska less på att höra min egen röst. Och än mera less på att höra på ungarna. För är det inte gnäll som kommer ur deras munnar så är det skrik och gap eller bara en massa dumheter. Och vänder man rygger till dom bara en endaste sekund så gör de något de inte får.
Hur många gånger ska man behöva bli rasande arg innan de inser och förstår att inte göra om samma sak?

Och sånna här dagar är det så skönt när man pratar med andra mammor och de berättar att jag är långt ifrån ensam.
Men just nu har jag inte mycket till övers för mina små terrorister, tror att det går ca 2 minuter mellan varje konflikt idag och jag är så arg att jag håller på att gå i bitar och vet snart inte vart jag ska göra av min ilska.

Men trotts det så har vi lyckats få en riktigt trevlig eftermiddag i lekparken tillsammans med Lingemarks och Randquists.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej du!

Jag var tvungen att kommentera ditt inlägg..Du undrar hur många gånger man hinner bli arg...

Jag svarar...vänta bara tills barnen kommer upp i 10-12 års åldern...då blir det värre...Been there..done that...Men samtidigt så måste man tänka positivt...Att de är ju söta o snälla...när de sover =).Nejdå allvarlig så ska man vara glad över att ha dessa gullungar för de finns ju dom som har mist sina.

Kramar till din familj o vi kanske ses igen nån annan gång.

Hälsningar: Tjejen med skumpan på Katja o Fredriks bröllop

2008-06-25 @ 23:16:57
URL: http://fru.hagman.org
Postat av: Nina

Ja det är väl inte utan att man säger:

Små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer!

Och det är väl tur att barnen är så söta som de är och att det alltid kommer en ny dag efter en jobbig.

Kram till dig och din familj Mia.

2008-06-26 @ 17:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0