Ren soffa.

ÄNTLIGEN har vi fått ändan ur vagnen och tvätta våra soffor, och jag kan lova att de inte var de fräschaste jag sett!!!!!!
Ja när man vänt på alla kuddar för att gömma fläckar och när man vänder tillbaka och letar efter sidan som är minst fläckig och framförallt när soffan börjar lukta som en gammal uteliggare, ja då är det dags att göra något åt saken. Och jag kan inte begripa att det ska vara så svårt att komma till skott att göra något som är så enkelt. Det är ju bara att klä av den och sticka ner till tvättstugan. Ja och idag så slog vi alltså till, och medans maskinerna jobbade på så gick vi till lekparken och njöt av solen.
Och nu så har vi så rena och fina soffor som luktar alldeles ljuvligt.

Kommentarer
Postat av: Katja

Visst är det tomelillasoffor ni har va? Jag minns att jag hade en sån en gång i tiden. En jättefin. Tills mamma och Veijo bestämde att den skulle ner i en container. För att den var svår att få in i förrådet........!!!! Vad säger man, sinnes.

2008-06-16 @ 22:19:39
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0