Vi driver omkring

Idag när vi klev upp och tittade ut så såg vi att det var mulet ute, visserligen varmt men fullt av fluffiga moln på himelen.
Och eftersom vi skulle behöva handla lite så passade det ganska bra med en dag på Stinsen. Nicke behövde nya skor och jag skulle behöve det mesta nytt!!!!!! Och ungarna kan man ju alltid hitta på något att handla till.
Vi han inte gå och kolla så mycket inna både Emil och Gry började fråga efter mat, så då var det bara att gå och käka. Ungarna ville ha pizza och jag tog en räksallad och Nicke en Cesarsallad, och för en gång skull fick vi äta utan någon större dramatik i lugn och ro då barnen satt stilla. Gry somnade ganska omgående efter att vi käkat och vi kollade runt lite i affärerna. Själv så hittade jag ju ingenting som vanligt och var väl just inte så shoping sugen då allt kom till kritan, då jag hade lite huvudvärk. Men Nicke fann sig ett par skor och Gry fick sig två par nya strumpbyxor så hon har om det blir en sval sommar.
Medans Gry sov så gick jag och Emil till leksaksaffären och kollade, klämmde och kännde. Det var väl dagens höjdpunkt för honom kan jag tänka. Vi letade efter en burk att fånga insekter i som har ett förstoringsglas i locket, men iiiiingenstans hittade vi något sånt.

När Gry vaknade så packade vi in oss i bilen och åkte på en liten bilutflykt och provkörde nya tunneln vid oss som är en del av norralänken. Ujujuj vad fort man var i Täbykyrkby, och nu i skrivande stund så undrar jag ju förståss varför vi inte tittade in hos Sofie och hennes nya bebis!!!!!!!  Nä vi vände om och rejsade tunneln tillbaka, ja vi är ganska lättroade.

Sen bar det av till nya Coop och handla lite mat, och det var nog både första och sista gången vi handlade i den butiken. Jag bara undrar hur de tänkt när de planerat den butiken, helt oorganiserat och rörigt och ingen logik. Och jag vill verkligen inte börja min shoping tur i mataffären med att fylla vagnen med det djupfrysta så det ligger och tinar undertiden man springer runt och letar efter det andra. Så det var ganska sparsamt i kassarna när de skulle packas upp och in i skåpen, för i och med att butiken var så ologiskt planerad så glömde vi bort hälften. Så jag tog en sväng ner till vårat Ica och handlade lite mera.

Men en sak var bra på Coop, det hade stort sortiment på lösgodis och det var inget billigt skit utan kvalité godis, typ bara cloetta, marabo, fazer och malaco. Men man kan ju inte välja en butik enbart för att de har har godis. Nä tyvärr Coop Forum, Häggvik det kommer nog inte bli en butik där det är trångt mellan hyllorna. Nä dit kan man gå om man vill handla gott godis i lugn och ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0