Akutmottagningen

Höjden på förvirring är låta mig jobba på akuten!!!!!! Jösses mitt huvud har gått i spinn idag, och jag fattar fortfarande ingenting!!!! Och som om det inte var nog rörigt så blev det ett simulerat hjärtstillestånd idag, och behöver jag säga att dockan dog!!!!!! Aldrig satt min fot på akuten förutom som patient, och givetvis är det jag som är bland de första på plats vid denna övning och jag insåg ganska snabbt att jag hade noll koll på hur de gör där. Det är ju i och för sig inte så konstigt eftersom jag aldrig jobbat där tidigare!!!!! Jag har stenkoll på hur det går till när det blit ett hjärtstille ute på avdelning, var och hur man larmar, var akut vagnen står osv osv. Och jag kan ju säga att NU vet jag hur de gör även på akuten!!!! Ja det var ju tur att det bara var en docka som dog och ingen riktig människa.
Ja jag överlevde i alla fall min första dag på akuten, men jag har verkligen ingen koll på vad jag gjort och varför....men det blir nog bättre framöver.

Igår var Nicke ute med jobbet och jag och barnen var på kalas hos Lenita som fyllde år. Så direkt när jag hämtat Emil och Gry från dagis så gick vi och kalasade. Det bjöds på jätte god mat och smarrig tårta. När vi kom hem vid 19.30 var barnen så trötta att det var bara att borsta tänderna och hoppa i säng och på 10 minuter så sov de. Nattade båda i våran säng och lyfte över Emil när han somnat, han vaknade till lite och jag la mig intill honom en stund, och gissa vad.....jag somna och vaknade igen vid 21.30. Då var det bara att hoppa in i duschen och fixa i ordning för morgondagen och sen tillbaka till sängen. Nicke kom hem innan jag somnat så då blev det att vi låg och prata en stund och klockan hann nog bli ganska mycket innan jag somnade i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Katja

Du kanske ska flytta in på akuten :-)
Jag såg att man får reda på datum på torsdag, spännande hihi.
Puss

2008-03-05 @ 21:36:12
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Nina

Torsdag????? Hur menar du då?????? Vad för datum?
Tänker du på vårat bröllopsdatum så har vi inte kommit så långt att vi bestämt datum än, men vi tror att vi vet ungefär när i alla fall, men det kan vi ta på skype.
Puss

2008-03-06 @ 08:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0