Amelia Brud & Bröllop

Igår kväll när jag stod nere på ica så föll jag för frestelsen och plockade ner Amelia Brud & Bröllop från tidningshyllan, och la den lite stolt på bandet till kassan och kassörskan log mot mig. Och väl hemma när barnen somnat så sjönk jag ner i soffan och slukade denna tidning från början till slut. Och visst är det fantastiskt att få önska, drömma och längta.
Och idag har jag varit helt förtrollad av alla bröllops sajter och butikers och designers hemsidor. Och ganska snabbt så ser man ju att det är axelbandslöst som gäller....hmmmm inte riktigt min grej, men nästa sommar kanske det är annat som gäller. Visst finns det annat också, och visst har jag hittat mina drömmars klänning. Och flitig som jag är har jag letat reda på en återförsäljare och pris. Och blev nästan förvånad över att det hade ett rimligt pris!!!!!! 4990 riksdaler, visst mycket pengar men fortfarande överkomligt. Man kanske ska ta och åka iväg och prova den för at se hur den sitter på. 
Men frågan är ju om man ska köra på vit klassisk lång klänning, eller om man ska ha något annat. Lite färg eller svart eller kanske en kort klänning. Ja jag vet i alla fall vad jag inte vill ha, marängklänning går bort, puffärmar har jag haft på ett bröllop....aldrig mer, jag vill inte ha något släp att trassla in mig i och jag vill inte ha axelbandslöst.
Men vad som hellst utom det kan jag tänka mig.
Och för den som vill låna så har jag kvar min lila/rosa tärneklänning med puffärmar, ja det var jätte snyggt 1991.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0