Antibiotika

Jag hade nästan listat ut att Emil hade något hyss i näsan/svalget då det luktade infekterat därifrån, och idag ringde doktorn från vårdcentralen och talade om att de hittat en bakterie i odlingen de tagit ur Emils näsa. En bakterie som ofta leder till jobbig hosta hos dagisbarn. Och eftersom hans hosta blivit värre så tyckte honom att det var läge att behandla så hon skickade över ett recept till apoteket. Tack och lov så ska det tas bara två gånger om dagen så han kan förhoppningsvis gå till dagis på måndag. Men nu väntar vi bara på att Gry eller jag ska insjukna....så man kan ju nästan räkna med att vi blir hemma även nästa vecka!!!!!!!!!!

Annars så mår han faktiskt mycket bättre idag, han är i alla fall feberfri men hostan det skäller och skräller. Men vi har både mollipekt och bricanyl och nu antibiotika så snart ska han väl vara kärnfrisk.
Fast själv så känner jag mig lite tät i bihålorna och halsen svider lite, men det är bara hoppas på att det passerar obemärkt förbi, eller som Nicke sa i morse att jag nog känner efter för mycket!!!!! =)

Natten blev lite knasig. Emil somnade snällt efter att vi läst 3 kapitel i bamseboken, men vaknade till vid 22 och ropade på mig....bara det var ju märkligt för han brukar alltid ropa på pappa. Och han hade jätte svårt att somna om, vred och vände på sig, föreslog att vi skulle kliva upp och det ena med det tredje. Tillslut somnade vi båda två, vet inte vem som somnade först. Och jag vaknade av att jag hörde Gry snacka med Nicke och hann tänka fan har hon också vaknat. Men när jag slog upp ögonen så insåg jag att det var morgon och Nicke var på väg till jobbet!!!!! Där hade jag legat och trängts med Emil med kläderna på hela natten. Jag var nog lite trött!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0