Äntligen

Äntligen är storebror så pigg att han orkar busa och leka med lillasyster, gissa om hon är förtjust.
Ja han har ju lite feber fortfarande och ser lite gråblek ut, men allmäntillståndet är det då rakt inget fel på. Febern ligger runt 38 grader men jämfört med hur det har varit (runt 40) så känns han ju nästan feberfri. Men det blir till att vara hemma från dagis hela veckan i alla fall, för hostan är ju inte jätte rolig, tur jag bara skulle jobba två dagar. Och så ska jag på utbildning på fredag eftermiddag, men hoppas att Nicke ska hinna hem så att jag kan komma iväg. Sen ska jag ju jobba helgen men då är ju Nicke hemma, så jag får gå till jobbet och vila upp mig efter denna vecka. Ja för det är då verkligen ingen picnic att vara hemma med sjuka barn, framförallt inte om ena är frisk och full av energi.

Lunchen fick Emil bestämma eftersom hans aptit är lite vissen, och redan igår så sa han att han var sugen på falukorv och det var han fortfarande. Tur att det fanns lite rester från igår till mig =) Men jag kan ju lugnt säga att hans aptit fortfarande inte är på topp....1 skiva korv och ca 1 msk makaroner, men idag dricker han i alla fall.
Gry däremot glufsade i sig med frisk aptit, hon har ju verkligen haft det bra dessa dagar då Emil varit sjuk. Allt han lämnat och inte velat äta har hon kommit efteråt och stoppat i sig, det har varit allt från milkshake till chokladpuddig. Ja jag ska väl erkänna att den chokladpudding de inte har ätit upp har jag ställt upp på att stoppa i mig alldeles frivilligt!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0