Huvudvärk. mensvärk och bråkiga barn

Ja denhär morgonen kunde ju ha startat liiiite bättre. Och tidigt skulle det starta också. Gry vaknade vi 5-tiden och ylade efter proviva, eller BAAAAABAAAAAA som det låter från henne. Nä vatten dög inte, så det var bara att snirkla sig ut i köket genom lekrummet som INTE var städat. Och sen ville ju inte hon somna om utan la sig på tvären i sängen och sparkade på mig så att jag verkligen skulle fatta att hon var vaken och inte hade för avsikt att sova mera. Hade det varit efter en natt då jag fått sova gott och inte blivit väckt en miljard gånger eller en morgon då huvudet inte håller på att falla i bitar eller en morgon då magen inte förvrids i kramper, ja då hade jag gått upp med Gry. Men nu var det inte en sån morgon och allt jag ville var att få sova en stund till. Men det dröjde ju inte länge innan Emil står där lagom morsk och talar om arr det är morgon. GRRRRR nä det är inte morgon! Och om det nu var så att mina barn vaknade snälla och på glatt humör så smittade nog mitt elaka humör och svarta sinne av sig jäkligt fort på alla som var i närheten. Så inte nog med att jag kände mig eländig och nattsvart., det är med all säkerhet mitt fel att alla andra i denna familj också blev bråkiga och på dålit humör.
Emil skulle inte göra si och Emil skulle inte göra så. Nicke blir argare och argare och Gry retas och bråkar där hon kommer åt. Och jag vill bara skrika och banka mitt huvud i väggen. Fan vad jag hatar sånna här mornar!

Och som om det inte var nog med elände så har det snöat hela natten och gör så än...........

Ja Nicke och Emil kom iväg till dagis tillslut och jag fick mitt kaffe och Gry fick frukost, och lugnet la sig och jag känner mig t.o.m ganska snäll nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0