Jakten på lokal

Ja det här med en lokal till bröllops festen är visst inte det lättaste har det visat sig.
Lokalen vi så gott som bestämt oss för som verkade jätte bra i alla avseenden får vi inte tillgång till förän kl 10.00 på förmiddagen på bröllopsdagen. Och det blir ju helt galet, för just den dagen vill jag inte ha något annat att tänka på än just vårat bröllop. Ja jag misstänker att man har nog mycket stress innombords som det är. Så lokalen vill jag ha tillgång till senast dagen innan så att man kan möblera och ställa i ordning och förbereda så mycket det bara går.
Så här står vi nu, tillbaka på ruta ett och letar lokal igen. Och vi har fått börja leta utanför Sollentunas gränser. För här i kommunen är det ganska begränsat med stora, bra och billiga lokaler. Visst finns Edsbergs slott om man vill lägga 13 000 kr i bara lokalhyra, men det vill vi inte. Och sen så finna det ganska mycket små lokaler, men vad hjälper det när man har en gigantisk familj man vill ha med. Och sen har jag faktiskt en och annan vän också......

Så nu är det grann kommunerna som är aktuella. Och jag ska passa på att tacka Sofie för ovärdeliga tips om det mesta, allt från klänning till lokal.

Emil har i alla fall valt ut kyrka åt oss. Igår pekade han på S:t Eriks kyrka och sa att han tyckte att vi skylle gifta oss där i den gamla kyrkan, så vi får en egen. För Edsbergs kyrkan är ju hans och Grys, och Sollentuna kyrka är ju Filips. Ja så då blir det ju S:t Eriks kyrka kvar till oss!!!!!! Och det är ju just den kyrka vi faktiskt tänkt oss, ja det är väl bäst att boka det inna även kyrkan är fullbokad.

Fast blir festen i en annan kommun så kanske man för enkelhetens skull ska ha vigseln i en annan kommun också....ja det är väl förväl att vi har lite tid på oss, för det här var banne mig inte lätt. Någon som tycker något som jag inte tänkt på???????

Kommentarer
Postat av: Katja

Men det är väl bra att ni har barn som väljer ut kyrkor och grejer. Så kan du luta dig tillbaka och bara slappna av. AS IF!! Hahaha. Puss

2008-03-19 @ 19:25:21
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Storasyster

Jag har varit på två bröllop i Täby kyrka. Fin gammal kyrka och ett trevligt församlingshem bredvid för festen. Men det är inte jättestort, minns inte hur många som gick in där. Men fråga apmamman, hon var en av dem vars bröllop jag var på där.

2008-03-19 @ 20:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0