Jakten på mössan som ändå bara försvan

Vi vaknade vid 7.30 och hade lite mysmorgon i soffan innan vi gick in och väckte Maarit, Gry tyckte att  hon såg lite läskig ut där med c-papen över ansiktet när hon sov, och det blev ju inte mindre läskigt av att det surrade.....Men så fort Maarit slog upp ögonen så såg ju Gry att det var moster som låg där bakom monstermaskinen.

Medans vi åt frukost så planerade vi hur dagen skulle tänkas bli, och vi bestämde oss för att åka till Täby centrum och köpa en pressent till lilla Oliver som kommer på besök på tisdag och så en mössa till mig, för det behöver jag nog uppe i fjällen. Min fina mössa med små gubbar i badbyxor som jag haft i hundra år och som jag älskat minst lika länge lyckades ju jag slänga in i tvättmaskin och köra på 60 grader....behöver jag säga att den var av 100% ull!!!! Så nu har Emil en jätte fin mössa.........

Gry somnade i vagnen på vägen så vi började med att jaga mössa, in på stadium och leta runt. Ja nåt borde man ju hitta eftesonm det finns två stora stadium butiker, en intersport och en team sportia, utbudet är det verkligen inget fel på. I andra stadium butiken hittade jag mössan som det stod Nina på, en jätte fin everest mössa med öronlappar....jag blev kär.
Under mössjakten så hade Gry vaknat och det var nu dags för lunch, och Mc donalds ville vi då rakt inte äta på idag. Så det fick bli buffé på kinesen, vi åt och vi åt och vi åt, det var så gott så vi hade kunnat äta lite till om det inte var för att vi var proppmätta.

Efter vi käkat var det dags för att hitta något fint till Oliver, och vi hinner just konstatera att vi ska köpa något till honom då vi springer på......ja jast det.....OLIVER, som är ute och går med sin mormor!!!!!! Till den som inte vet så bor Oliver utanför Borås, så det var ju lite otippat att mötas i Täby. Eller näh egentligen inte då Olivers mormor bor i Täby, men kul var det i alla fall.

När prerssenten är färdig köpt och vi har varit och handlat lite mat så börjar vi bege oss till bussen. Och när vi står där och väntar på bussen så upptäcker jag att påsen med min förtjusande mössa är BORTA!!!!!!!! Maarit gör en heroisk insatts och springer en vända på tänkbara ställen där den kan ha fallit ur, typ ställen där Gry fått psykbryt och så. Men nä min nya mössa är borta, men hon hittade i alla fall nappen Gry slängt iväg....alltid något.
Ja det var ju ett snöpligt slut på våran shoping tur, visst jag hade kunnart springa in på stadium och köpt en ny, men luften gick urt mig och jag blev ganska sur och kännde inte alls för att gå tillbaka. Så vi for hem och jag är fortfarande utan mössa......blir kallt om öronen i påsk.

Gry slocknade på 2 sekunder när det var dags för natti natt. Och jag och Maarit sitter här och väntar på att andra chansen ska börja. Vi har köpt hem lite räkor och aioli, gjort guacomole till våra nachochips, en flaska läskeblask finns det till våran godispåse.......Ja showen kan börja.

Ja just det! De hade gratis synundersökning i en syndator i täby centrum idag. Visst tänkte jag det skulle jag passa på att göra, gratis är bra. De sträcker fram resultatet och frågar lite bekymrat om vi ska boka in en riktig synundersökning på en gång??????? Hmmmmm ser visst inge vidare, fast det visste jag ju redan. Vet inte riktigt vad siffrorna står för men på höger öga har jag -0.25, vilket visst var ok men på vänster öga har jag -1.00 och det är tydligen inte alls ok. Ja jag tar tag i det en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Jag har -3,25 och -3,50 så du har långt kvar innan du är blind - hi,hi,hiiii.

2008-03-09 @ 15:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0