Nya byxor

Påsken närmar sig, och med den så kommer även fjällen närmare. Och eftersom det just inte har varit mycket till vinter här så har jag inte använt vinterkläder så värst mycket. Men nu var det hög tid att damma av de varmaste byxorna och se vilket skick de var i. Och när jag tog på mig dom så insåg jag snabbt att jag måste köpa nya!!! Visst kan man ha förstora kläder på sig, men det här var ju rent löjligt.....det skulle få plats tre av mig i dom! Och då inser man med ens....faaaaan vad fet jag varit!
Nicke hjälpte mig att leta rätt på någon bra sida på nätet där jag kunde beställa mig ett par byxor som håller mig varm när vi är i fjällen, och här hemma med för den delen....om det någon gång skulle råka bli lite vinter här hemma. Och igår kom de på posten och de satt perfekt. Men lite tråkigt är de ju att lägga en tusenlapp på ett par täckbyxor när man egentligen vill köpa vårkläder.
Fast i dag känns våren avlägsen, för det har snöat nästan hela dagen. Tur att marken är så varm att det försvinner direkt.

I morgon kväll ska Nicke bort med jobbet, och jag och barnen är bortbjudna på middag hos Lenita som fyller 22(!)  =)

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja somliga är duktiga och går ner i vikt. Själv sitter jag o trycker i mig jordnötsbågar...hmm

Insåg nu att jag inte skrivit nåt på din blogg på ett tag. Lite lustigt med tanke på att jag läser VARJE DAG! Jag trodde även att jag skrivit varje dag, men uppenbarligen är jag gammal och senil..hmm

2008-03-03 @ 20:30:44
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Jenny

Instämmer i katjas kommentar..
Jag läser båda era bloggar och TROR verkligen att jag skrivit, sen kollar man för att se om det blivit någon kommentar så hittar man fasen inte sina inlägg.. :(
Tanken finns men utförandestadiet verkar vara dåligt..
Eller så plockar ni bort mina inlägg för att göra mig förvirrad.. *s*

2008-03-04 @ 13:29:23
URL: http://veela73.blogg.se
Postat av: Katja

Klart vi gör Jenny ;-)

Men i mitt fall får jag väl säga att det är ju tanken som räknas i alla fall hmm hehe. Även om utförandet uteblir.

2008-03-04 @ 22:15:50
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0