Sjuk pojke

Det var en eländig och sjuk kille som kom hem med sin pappa här i kväll.
Hög feber, snorig, ont i halsen och skällande hosta. Ja hade jag vetat att det skulle bli såhär illa så hade jag nog satt stopp för deras norrlands tripp, men det är väl för väl att man inte vet i förväg.
Jag vet inte om Emil just haft någon större glädje av resan, i stugan hade han mest legat nerbäddad, men i Vännäs så hade han ju fått träffa farmor i alla fall och orkat leka lite med sina kusiner (och förmodligen smittat ner samtliga!).
Nu är han i alla fall hemma igen och sover för tillfället trotts att hostan skäller och skräller och pannan är brännhet trotts alvedon, och i morgon är det bara att ringa till vårdcentralen och försöka få en tid så de kan lyssna på hans lungor. Det dröjer nog inna han är tillbaka på dagis. Och Nicke såg inte allt för pigg ut han heller, och när klockan inte ens är 21 och han säger godnatt....ja då vet man....han är nog sjuk på riktigt!
Så nu är det bara för mig och Gry att vänta på att trilla dit vi också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0