Skärtorsdag

Ja nu när alla andra i familjen varit sjuka så var det ju givetvis min tur nu!!!!!
Och min odugliga kropp väljer ju givetvis inget lättsamt så att man kunde proppat i sig Ipren och lådsats vara frisk, nä min kropp väljer att vara kräksjuk! Försök ignorera det om du kan......

När jag klev upp i morse så bytte golv och tak plats och jag var jätte yr och illamående, när jag kommer ut i köket så känner jag att jag måste kräkas....omedelbart. Får nästan panik när jag ser att badrummet är upptaget, kastar mig över diskhon men inser att där kan jag ju inte kräkas och rusar in på lilla toaletten och hoppas att det inte ska vara fullt av grejjer där. Hinner tack och lov få upp locket innan jag spyr inälvorna ur mig, med dörren på vid gavel så har jag givetvis snart en publik bestående av Emil och Gry. Och de var hemskt intresserade och nyfikna över vad jag höll på med, och Emil kommer med tusen vad-är-det-frågor. Så samtidigt som jag kräks som en galning så ska jag förklara för Emil vad som händer, nu efteråt så ter det sig ganska komiskt och jag kan förstå att Nicke skrattade lite när han kommer ut ur badrummet och möts av denna syn. Själv så lommar jag tillbaka in till sängen och drar täcket över huvudet.

Det känns som om det har lugnat ner sig lite efter en stund och efter att Nicke gett ungarna frukost drar han till jobbet. Men jag hinner inte vara uppe från sängen i mer än en halvtimme innan jag står där med huvudet i toaletten ivrigt påhejjad av mina barn. Så det var bara att ringa Nicke så att han fickkomma hem igen.
Jag fick bädda ner mig och sova och försöka ignorera att jag hade en miljard saker att göra eftersom vi drar till fjällen i morgonbitti. Och så länge jag har legat ner så har jag mått bra men så fort jag har rest mig upp så har jag kräkts, och så var det hela dagen. Med andra ord ingen vanlig maginfluensa!
Nä jag har varit yr, illamående, kräkts och haft en hejdundrandes huvudvärk, men mått bra när jag legat platt i mörker och tystnad.....Hmmm låter misstänkt migrän! Vi har ju misstänkt att jag har migrän i en längre tid då jag har haft liknande attacker vid ett flertal tillfällen, men jag har aldrig kräkts tidigare. Och varje gång har jag tänkt att nästa gång så ska jag åka in på sjukan....men nä inte denna gång heller, för jag ville inte riskera att bli inlaggd då vi ska åka i morgon. Visst ganska korkat kan man ju tycka, för tänk om ifall att det skulle vara något annat.

Just nu mår jag ganska bra, har ätit lite men klarar inte riktigt att stå rakt upp och ner, ja inte ens sitta faktiskt. För då blir jag yr och illamående. Men jag har inte kräkts på hela kvällen nu i alla fall, och huvudvärken har lättat lite. Så jag ligger i soffanmed den bärbara i knät och skriver.

Har just roat mig med att lägga in räkningar, och lyckos mig som fick ta hyran den här gången med.
Nicke har packat allt för i morgon, han har t.o.m packat åt mig så jag tror att läget är under kontroll. Hade tänkt att begära lite tillfällig föräldrapenning för Gry somvarit sjuk så att de skulle komma in nästa vecka, men se det gick inte för all självbetjäning var stängd för underhåll över påskhelgen. Så jag får vänta med de slantarna tills vi kommer hem igen.

Ja och i morgon så fa vi uppåt alltså, mellanlandar över natten i Umeå innan vi fortsätter på lördag morgon till Storskog. Så jag får passa på att önskaalla en riktigt GLAD PÅSK, och glöm inte tandborsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0