VAB

Idag är det första gången som jag måste vara hemma för vård av barn, hittils så har vi klarat oss ganska bra mot sjukdommar.
Och är det inte typiskt att Emil just idag vaknar med feber. För idag efter lunch så ska ju han och Nicke fara upp till Norrland över helgen på en grabbweekend. Men han är trotts febern pigg och glad och vid gott mod så de kommer nog iväg i alla fall. Men det var i alla fall inte läge att gå till dagis i morse så jag fick stanna hemma från jobbet.
Men nu går han stup i ett fram till fönstret och tittat om pappa inte kommer, han är så sugen på att komma iväg nu.

Så i helgen är det bara vi tjejer kvar här hemma, så vi har förståss bjudit över moster Maarit på en tjejweekend. Så vi får se vad vi hittar på, men något kul ska det väl bli. Och vi håller alla tummar vi kan för att Emils feber försvinner och inte blir något mera och att ingen annan heller blir sjuk.

Vi hade semesterplanering på jobbet igår. Gissa om det gnisslas tänder då vi småbarnsföräldrar tagit ut föräldraledigt i sommar. Påhoppen haglade om att varför skulle de som inte har barn få lida för att vi ska vara hemma och ta hand om våra barn osv osv. Ja men det är så det är, det är våran lagliga rätt att vara hemma och jag tänker då inte ha dåligt samvete för att jag utnyttjar systemet. I alla år har jag varit den som ställt upp att jobba jul, midsommar, påsk och förlagt min huvudsemester i januari februari i stället för sommaren, och när jag haft semester under sommaren delat upp den under två perioder och kommit in och jobbat de mest sårbara veckorna, så nu är det fan min tur att åka lite gräddfil och få glassa lite. Och ja jag tänker vara ledig i 8 veckor i sommar! Möjligen att jag går in och jobbar v 29 om det verkligen krisar, men inte mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0