Vårdcentralen och lunchgäster

Ännu en sömnfattig natt!!!!! Men nu är det Gry som hållit mig vaken, hon tyckte att i natt var ett jätte bra tillfälle att ha lite kvalitetstid med mamma eftersom pappa sov inne hos Emil......snark......
Emil var som en urvriden trasa i morse och febern var fortfarande en bra bit över 39 grader, och eftersom det är den sjätte dagen med hög feber så fick vi komma ner till läkaren idag. Men det konstiga är ju att de inte vet varifrån febern kommer, lungorna låter torra och rena, halsen är fin, öronen är fina men febern den består. Han har lite krupp liknande hosta om nätterna så de tog prov i både näsa och hals om de kunde hitta något där. Det värsta är ju att han vägrar både att äta och dricka nu, en glass fick jag i honom vid lunch tid och sen har han tagit några små tuggor på en bulle och några klunkar vatten, smakat på lite juice men kniper mest ihop munnen. Och nu kommer det väldigt sparsamt med kiss. Men allmäntillståndet är ändå ganska hyffsat, han orkar och vill vara uppe och leka.

Och mitt i all sjuka så kom det lunchgäster, det var Lena med hennes lilla Oliver och Maarit som kom på besök. Mycket trevligt. Hon återlämnade hen hel kasse med mammakläder som genast ska vidare till en rund och go Lenita, och som tack för lånet så fick jag ett pressentkort till lite nya kläder. TACK! Det blev jag jätte glad över och det kunde inte komma mera lägligt.
Vi åt lite lunch och fikade gott och snackade strunt tills parkeringstiden gått ut.

Och jag vet att jag lovat tidigare, men inbjudan till bröllopet kommer inte att vara handgjort!!!!!! *skäms*
Eftersom en vän till min syster kommit över ett parit färdiga inbjudningskort gratis, och eftersom gratis är bra så tackar jag och tar emot, ja det vore ju rent dumt att inte använda dom.

Kommentarer
Postat av: Katja

Inga handskrivna kort? Jag är besviken....

2008-03-11 @ 20:38:07
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Nina

Ja jag vet det är ju helt bedrövligt!!!!! Men jag kan göra ett speciellt till dig =)
Ja man märker ju redan nu hur pengarna kommer att springa iväg, och jag inser att mitt drömbröllop är lååååångt utanför våran budget. Så man får snåla in på det som går och kosta på är det behövs.

2008-03-11 @ 20:57:51
Postat av: Sofie

Hello tjejen.
Det är så himla roligt att planera inför sitt bröllop. Och jag kommer gärna med tipps om du vill.
Ett kanon tipps om du vill spara pengar men ändå vill ha en SUPER fin klänning!? www.1koo.com
Det är så grymt fina kläningar och grymt billigt!
Jag gjorde så att jag åkte in till stan för att prova ut vad för typ av klänning jag ville ha. Sen fotade den som jag föll för.
Mailade ner bilder och mina mått. Gjorde beställning på underkjol,2st schalar och klänningen. Allt detta kom hem till min dörr med DHL och det kostade bara 1900kr (om jag inte mins helt galet). Och allt var så himla fint! Mycket finare än det jag tittade på inne i stan. Och satt perfekt. Klänningar är så grymt dyra. Och jag kände att om jag hyr en så kostar det lika mycket. Min Nicke hyrde dock sina kläder och rubbet i Kista Centrum. Också de billigt.
Hmm mycke blev det skrivet. Men mer finns att tippsa om! Det är bara att säga till!
Kram kram // Sofie

2008-03-12 @ 08:38:20
Postat av: Lena o Oliver

Tack för lunchen! Det var smarrigt och kul att få träffa dig o dina godingar till barn igen. Och tack igen för lånet av kläderna, det var toppen!

2008-03-19 @ 21:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0