Det kom paket

Att det kommer lite paket hit och dit en sån här dag då någon fyller år är ju inte konstigt, men det konstiga har varit att de flesta har inte varit till Nicke. Fast den i särklass roligaste försändelsen var till honom och det var ett chokladogram som  min kära syster och svåger sänt till Nicke och han i sin tur har noga gömt tryffeln som det innehöll........Undra varför, jag skulle väl aldrig äta upp något sådant. Ja vem vet han kanske bjussar på lördag.

De andra paketen var till barnen från moster Helena, och de innehöll massor av smått och gott som uppskattades väldigt mycket av båda två. Emil fick Min första insektsbok, en insekts affisch och en hög med plast insekter som han tyckte var lite läbbiga, så nu är det Ekoxe terapi för fulla muggar.
Och Gry fick en Hello Kitty keps, som har suttit på heeela eftermiddagen och kvällen och en uppsjö med fina hårsnoddar och en liten plastväska med tillhörande dunfluff att bära alla hårsnoddar i. Och denna lilla väska har hon burit runt och plockat i och ur och beundrat alla dessa vackra snoddar med tillhörande atteraljer.
Så tack kära moster Helena. Jag tror nog att mina barn har världens bästa mostrar.

Ja och även jag har fått lite paket idag, ca 400 foton som jag beställt. Så nu har jag lite terapi att sysselsätta mig då de ska in i album. Och är det något jag gillar så är det att få ha en date på tu man hand med mina fotoalbum, att få sitta och pillra och få alla bilder på rätt plats. Ja då rinner bara tiden i väg och det hinner ofta bli långt in på natten för att inte säga morgon innan jag avslutar.

I övrigt så har det varit en riktigt bra dag. Det blev inget skit väder, solen har skinit hela dagen, men temperaturen har sjunkit ganska mycket och det är bra mycket svalare.
Har haft en riktig matlagningas dag idag och gjort klart det mesta i matväg till på lördag så jag i lugn och ro kan ägna mig åt att jobba resten av  veckan. Så nu står maten staplad i kylen och ska in i frysen och jag behöver inte tänka mer på det förrän på fredag.
Det fick bli hemmagjord canneloni till födelsedagsmiddag och till efterätt blev det förståss grön tårta som vi införskaffat hos Figges på väg hem från dagis.

Och nu börjar det snart vara dags att stoppa om sig själv för i morgon väntar en ny spännande dag.

Kommentarer
Postat av: Katja

Låter som jag när jag håller på med mina fotoalbum på nätet. Kan hålla på i timmar och trixa för att det är så himla kul :-)
Var på skype nån dag/kväll Nina. Viktiga saker som sker här ;-)

2008-05-13 @ 08:45:44
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0