Det var den pingsten

Jobb helgen är över och skitväder på väg in!!!!! Ja varför varar ledig när det är sol och fint?
I morse fick jag veta att det var storhelgstilläg i helgen eftersom det är pingst, så det gjorde ju att man jobbade med ett leende i alla fall, för det klirrade till bra i kassan. De kommer lagom tills det är dags att gå på semester.

Och i dag var det väldigt lätt jobbat, snälla och lydiga patienter, visserligen ganska omvårdnads krävande men det gjorde ju bara att jag hade något för händerna hela tiden och tiden susade i väg och jag fick gå hem.
Mötte upp Nicke och barnen i lekparken och där ar även Lenita och hennes killar, slog mig ner och fikade i skuggan av en blommande syren buske, men ganska fort var det dags för oss att gå hem och börja tänka på middag.

Imorgon är det en viktig dag, någon fyller visst 40 år. En stor dag full av överraskningar som ska firas på alla tänkbara sätt. Och till helgen blir det ett stort kalas, endast det bästa är gott nog till min älskade.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, klockan är ju nästan midnatt så jag får väl gratulera gubben på en gång :-)
Grattis på 50-års dagen Nicke!

2008-05-11 @ 23:39:55
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: A-M

Jag instämmer, grattis Nicke! Men visst var det 27 du fyller, jag har för mig att vi är jämnåriga!?

2008-05-12 @ 07:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0