Duktig flicka

Satt just och läste i min älskade vän Katjas blogg, och till min glädje fick jag läsa att hon och hennes man nu äntligen slutat röka. Fan vad dom e bra! Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag blev.
Ja visst jag har också varit storrökare som inte brydde mig så mycket om annat bara jag fick min cigg. Men i samma ögonblick som jag fick veta att jag var gravid så fimpade jag och har sedan dess inte tagit ett bloss, och inte saknat det heller. Och för mig är det ett mysterium att det finns de som fortsätter att röka trotts att de är gravida, ammandes och sedan förälder och förebildför sina barn. För inte vill man att ens barn ska börja röka!
Och inte nog med att det är farligt det luktar ju vedervärdigt om rökare, ine bara när de sitter och bolmar utan jämt och ständigt då lukten finns där från topp till tå. 
Och sen är det ju kostnaden, för det är ju inte gratis. Och jag kan inte ha någon som hellst förståelse för en rökare som klagar på sin ekonomi, fine rök upp dina pengar men gnäll inte sen när du inte har några pengar över.
Det är bara en dålig undanflykt att man inte kan sluta, för alla kan.
Ja det var dagens moral predikan det!
Hejja Katja du är skit duktig, jag är stolt över dig. Och tänk på att rökare är också människor, fast inte lika länge!

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, det är ju lätt som en plätt detta ;-)
Fast det är det faktiskt när man väl bestämt sig. Alla kan, om de vill.

2008-05-18 @ 22:11:37
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0