En lång dag.

Det har varit en lång dag för oss alla här idag. Och efter att ha jobbat heltid en endaste liten dag så inser jag att det är idioti att göra det med små barn. Nä mig går det ju ingen nöd på men stackars mina barn som fick århundradets längsta dag på dagis, från 7 till 17.30. Det var framförallt en trött kille som kom hem därifrån.
Både jag och Nicke jobbade till 16.30 sen var det bara att rejsa järnet till dagis, försten som var framme hämtade barnen och den andra rejsade hem för att börja laga mat. Och Nicke var några minuter snabbare än jag så det föll på min lott att svänga ihop en couscous paella. Men trotts att vi jobbade på för allt vad tygen höll så han Emil somna i soffan innan middagen. Och nu är det en kille som sover oroligt och kastar sig av och an gråtandes i sömnen. Ja det gör ont i mamma hjärtat att se och höra det. Och det är ju för väl att det är tillfälligt bara några dagar denna vecka som jag jobbar till 16.30, sen återgår vi till det normala då jag aldrig jobbar längre än till 15. Det borde vara förbjudet att jobba heltid när man har småbarn tycker jag efter denna dag.

Fast min dag på jobbet har varit rysligt rolig full av utmaningar och nya grejjer. Vet ju inte om jag skulle vilja jobba administrativt för jämnan men som omväxling är det jätte kul. Det har varit korvstoppning med ny information och jag har lärt mig otroligt mycket nya saker. Ja det verkar inte bättre än att den gråa massan fungerat ganska bra idag. Och i morgon ska jag sätta mig in i bokningssystemet, och det är visst något att bita i har jag förstått.
Själv har jag inte märklt så mycket av min långa dag då jag har haft något för händerna hela tiden och dagen har susat förbi. Inte förrän på bussen hem så kännde jag hur trött jag faktiskt var.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, heltid är inget kul. Får se vad jag lyckas förhandla mig till om en vecka med chefen, för jobba heltid vägrar jag helt enkelt.

2008-05-26 @ 23:17:19
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0