Ensam hemma

I dag åkte Nicke iväg för att jobba på annan ort, vilken vet jag faktiskt inte. Jo han har berättat vart han ska men det har liksom bara passerat förbi. På onsdag är han hemma igen, och jag hoppas att han har vett att njuta av nätterna på hotellet i sin ensamhet. Och jag är grymt avis på frukosten han får nu i dessa dagar, fast han är ju ingen frukost människa så han skiter troligen i vilket.

Emil har haft en kanon dag på dagis då han varit på taxen nästan hela dagen. Var med de stora barnen ut i skogen och hade det jätte kul, och personalen gillar honom skarpt och de andra barnen tycker om honom och vill ha med honom. Så det känns ju skönt för mamma hjärtat.
Trodde att eftermiddagen/kvällen skulle bli uppåt väggarna då han inte sovit någonting men det gick jätte bra trotts att han nästan somnade ståendes på brädan på väge hem från dagis. Men jag gjorde vad jag kunde för att aktivera honom och vid 17-tiden kom Maarit och bara det piggnade han ju till av. Inget skrik och panik och han bröt inte ihop en endaste gång.
Efter att vi ätit middag så packade jag ihop mig och gick iväg på styrelsemöte på Rösjöskolan. Det hade inte varit några som hellst problem för Maarit att natta barnen, de hade slocknat nästan på en gång efter att lampan släckts. Ja Emil var nog bra trött, och man hoppas ju att det kommer gå smärtfritt med att sluta sova på dagen. Det har ju varit ganska segt och långlivat att komma till ro om kvällen här på sista tiden så jag tror att det är hög tid att lägga ner sovandet på dagen.

Men på natten ska man sova och det är precis det jag ska göra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0