Hela sängen för mig själv

Gry var helt slut efter gårdagen så hon sov sött hela natten i sin egen säng, och i morse så vaknade hon med ett leende och klappade på sin kudde och sa:
-Min kudde!

Värre var det med Emil. Det är mycket som händer nu på dagarna som måste bearbetas om natten, han drömmer mycket och är orolig, och bara det att vara 3½ år är ju jobbigt i sig. Så Nicke har sprungit upp och ner med Emil i natt, vi har båda fått trösta och lugna men jag ska väl erkänna att det största lasset med Emil om nätterna drar ju Nicke. Så själv har jag  i ensamt majestät mest vräkt ut mig i dubbelsängen medans Nicke trängts med Emil som vaknat av och an. Inte utan att jag har liiite dåligt samvete, men Nicke har minst två hotellnätter helt för sig själv som väntar nästa vecka.

En stor dag på dagis idag för det var första gången jag lämnade dom på olika avdelningar. Emil och Gry sa hej då till varandra med en stor innerlig kram och Gry sprang in på Katten och jag och Emil gick en trappa ner till Taxen, där skulle han först säga hejdå redan i kapprummet men jag frågade om jag inte kunde få följa med in, och det fick jag. Det var en stolt stor kille som jag lämnade där tillsammans med sin nya kompis Oskar.

Och sen var det bara för mig att ge mig ut på en spring tur i skogen och nu ska jag försöka hinna med något vettigt här hemma innan det bär av till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Katja

Men vilken duktig liten ( stor ) kille ni har som klarar det så bra. Inte alla som skulle göra det. Långtifrån.

2008-05-15 @ 21:42:46
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0