Jag glömde Maarit

I fredags när vi hämtat barnen så åkte vi iväg mot Morgongåva. Vi stannade i Stora Wäsby för att äta middag på Mc Donalds, och där satt vi i lugn och ro och åt tills vi alla var mätta och belåtna. Sen var det hopp in i bilen och fortsätta resan. Väl ute på motorvägen så får jag en obehaglig kännsla i kroppen och i nästa sekund så utbrister jag:
-HELVETE! MAAAAARIT!
Nicke tittar oförtsåenda på mig och undrar om jag blivit skvatt galen.
-Ja, vi skulle ju plocka upp Maarit!
-Öh...skulle vi.
Ja Nicke var ju förståss helt ovetande om vad jag och Maarit bestämt under dagen, och halvt desperat så famlar jag fram min telefon och ringer henne. I andra änden så svarar en sömndrucken Maarit och det första hon hör är mig halvt skrikande.
-Vi har glömt bort dig och åkte just från Stora Wäsby. Hur löser vi det här?
-Jaha det var ju inte bra, är det enda nyvakna Maarit får fram.
Nicke är ju i alla fall vid sinna sinnes fullabruk och säger lugnt att vi vänder om och hämtar henne.
Puh...jag kan andas ut. Så vid Arlandastad vänder vi om och börjar köra tillbaka mot stan, och eftersom det är fredageftermiddag så är det kööööö........Vi plockar upp Maarit och börjar om med våran resa mot Morgongåva. Men eftersom det fortfarande är fredageftermiddag så är det kö även ut från stan......
Behöver jag säga att jag inte stod så högt i kurs hos vissa i bilen!!!!!!!! Och att jag fick äta upp ett ex antal gånger att jag sagt att VI har glömt dig, då Nicke inte ens visste att hon skulle åka med oss. Ja jag skämmdes och fick höra det måååånga gånger under hela helgen och jag tror nog att jag kommer att få höra det mååånga gånger igen innan det är glömt.
Och till mitt försvar kan jag bara säga att den där grå massan mellan mina öron fungerar inte just nu. Jag får sätta en lapp i pannan och skriva UR FUNKTION.

Ja tillslut om än långt senare äv vi tänkt så kom vi i alla fall fram. Och eftersom barnen somnat båda två i bilen så var de inte så värst trötta och var uppe bra länge, ja klockan var nog närmare 23 innan de kom i säng.
Och något mycket märkligt inträffade lördag morgon, barnen sov och sov och sov, jag han både dricka kaffe och äta innan det började röra sig inne i sovrummet. Först vaknade Gry, och hon låg med ansiktet ner i kudden och ropade på mig så även fast jag stod bravid så fortsatte hon att ropa. Inte förrän jag talade om för henne att hon måste lyfta ansiktet från kudden för att se mig, så slutade hon ropa på mig och tittade sömnigt på mig. Hmmm lite blond är hon ju.
Nicke kom upp tassande lite senare och sist av alla så vaknade Emil, som brukar vara den som vaknar först.

Det var full rulle hela morgonen och alla hade fullt upp med att komma i ordning till Hannas konfirmation. Själv så kunde jag ju känna lugnet eftersom jag och de mina inte skulle följa med till kyrkan, så jag ägnade mig åt att göra Hanna fin i håret i stället och hoppade själv in i duschen när alla åkt. Ja vi som inte följde med till kyrkan började göra iordning för lunchen som det skulle bjudas på efteråt.
Och när alla kom tillbaka så uppstod det en kort stunds förvirrat kaos då ingen verkade veta någonting och alla slet i allt. Ja min familj i ett nötskal. Men visst blev det lunch till alla och alla fick sig en varsin stol och sitta på, och allt blev ju bara så bra som det kan bli.
Maten var ju så utsökt att det liknade ingenting, pappa Raimos rökta lax med romsås och färsk potatis, ja det var så galet gott att man höll på att äta ihjäl sig.
Efter det så blev det kronprins tårta och kaffe, och ja det slank ju ner det med.

En efter en droppade gästerna hem, men inte vi......för till min systers stora förtvivlan så tänkte vi ju stanna en till natt hehe. Ja när man bjuder in oss så vet man ju aldrig när man blir av med oss hehe.
Eftersom det var lite oplanerat så fanns det ju ingen middagsplan, så det fick bli pizza. Ingen var väl lessen över det misstänker jag.

Timmarna gick och det började vara dags för att natta Gry, jag gick och la mig med henne...och somnade. När Nicke kom in och petade på mig och sa att klockan var 21 och att melodifestivalen började, så bara kännde jag att NÄH jag ville inte, jag ville sova och det gjorde jag, hela natten.

Och i morse så uppstår samma konstiga fenomen igen, barnen sover ända till 8.30!!!!!!! Ja Gry vaknade då och Emil ännu lite senare, ja det får järna hålla i sig i sommar.

Eftersom det var en strålande sommardag där ute så drogs vi alla ut i solen efter frukost, och där ute i trädgården blev vi sittande hela förmiddagen. Barnen var överförtjusta då de fick hjälpa till med att klippa gräsmattan. Emil åkte på gräsklipparen med Erik, och det var stort. Men när det var Grys tur så var det säkrast att låta Nicke köra, ja han verkade ju inte tycka att det var så tråkigt han heller.

Vid 13 tiden var det dags för lunch hemma hos min mamma och pappa eftersom det är morsdag. Nicke och Andrers tog bilen, Anna-Maria, Hanna och Erik cyklade och jag och Maarit gick med en varsin vagn innehållandes Emil och Gry. Efter att vi ätit så blev i alla fall jag mest sittandes ute på balkongen och snacka strunt och skratta åt och med mina barn.Och klockan han bli 16 innan vi började ta oss hemåt.

Vi skjutsade hem Maarit och sen for vi hem och gjorde lite varm korv till middag. Och hur märkligt det än låter så var vi alla ganska hungriga och åt korven med dess bröd med god aprit.
Sen var det inte lång tid kvar tills det var natti natt för barnen.
I morgon är det inte bara en ny dag utan en helt ny vecka med massa nya grejjer på lut. Och en stor dag för Lingemarks som ska få sin tredje bebis i morgon, DET är stort och spännande.

Kommentarer
Postat av: Katja

Låter som en mysig helg. Grattis på morsdag gumman!

2008-05-25 @ 23:06:03
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Lenis

oj oj, hur man man glömma Maarit?? HOn är ju oförglömlig... hehe

2008-05-27 @ 09:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0