Läkarbesök

Idag har jag äntligen fått komma till min husläkare och ta tag i div krämpor och problem, ja det var ju framförallt två saker som jag sökte för. Dels min yrsel och illamående som kommer då och då och slår ut mig totalt, och sen för min värk i händer och fötter.

Doktorn klämde och kännde, vred och petade och bankade på mig och jag fick göra div balansövningar för henne. Och genast så kunde hon i alla fall utesluta hjärntumör, för balans och kordination var det inget fel på.
Och då fanns det några allternativ kvar till vad min yrsel kan bero på, och alla helt ofarliga men obehagliga när de sätter in. Så jag ska utredas vidare hos öron-näsa-hals doktorn som hon remmiterade mig till. Och eftersom det är ganska långa väntetider så ska jag inte räkna med att det blir förrän efter sommaren.

Vad gäller mina händer och fötter så togs det lite reuma prover mest för att utesluta reumatism, men hon trodde nog att det var början till artroser jag hade!!!!!! Hon sneglade lite på mitt personnummer och la huvudet lite på sne och upplyste mig om att jag passerat 35 nu. Jaja jag fattar vinken jag är gammal och det går bara utför nu. Tyvärr är det inte så mycket att göra åt värken utan jag får lära mig att leva med den och det viktiga är att jag håller igång mina leder så att de inte stelnar till.

När jag kom till lab med min remiss för provtagning så frågade killen där om jag hade alla tänkbara sjukdommar som man kan ha, behöver jag säga att listan var ganska lång. Ja doktorn ville utesluta allt annat i väntan på att jag får komma till öron, så nu är det bara att hoppas på att alla provsvar är u.a.

Jag och min familj har faktiskt turen med att ha en husläkare i världsklass, hon är jätte duktig och framför allt nogran och lyhörd.

Kommentarer
Postat av: Katja

Hon verkar inte speciellt bra din läkare. Hade hon varit det hade diagnosen solklart blivit RUTTNAR!! Du håller på att ruttna gumman, precis som jag :-)
Puss

2008-05-07 @ 20:47:43
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0