Man hinner mycket

Emil skolas in på Taxen och bör vara på dagis varje dag denna och näste vecka för en bra inskolning. Gry är inte riktigt med på att följa med mig hem igen när hon väl kommit till dagis. Så det resulterade i en ledig dag med barnen på dagis för mig. Och ojojoj vad man får mycket gjort hemma då.

Började med en joggingtur i skogen, har varit lite lat på spring fronten på sistonne och gått mest med stavar. Men idag lämnade jag stavarna hemma och sprang, blev lite förvånad över hur bra kondis jag faktiskt har numera. Och atmosfären är ju inte den sämsta att vara ute i, skogen här bakom är ett naturreservat och är en riktig trollskog och spåret går dels längs med Rösjön och sen längs med Väsjön.

Sen var det bara hem och börja städa, när jag plockat och dammsugit allt så tog jag itu med balkongen, så nu kan man även vara där ute utan att bli alldeles lortig. Sen fick badrummet sig en omgång också, och nu är det mina gammla vagnar som får sig en uppfräschning då de ska till nya ägare. Ja det är ju lite vemodigt att göra sig av med dom, de är ju förknippade man väldigt mycket kännslor och minnen. Men jag vet att de kommer att få det riktigt bra dit de ska =) och jag kommer säkert att se dom dagligen då de bara ska över på andra sidan vägen.

Ja det är inte mycket babysaken som finns kvar, nä just ingenting faktiskt. T.o.m spjälsängen står nermonterad i hallen och väntar på ett nytt öde, eftersom Gry är en stor tjej och har en riktig säng numera.
Jag är inte så mycket för att spara på gerejjer, till skillnad från vissa nära släktingar till mig! Det enda som jag har sparat från att barnen var bebisar är kläderna de hade på sig på väg hem från BB, de har jag inte haft hjärta att slänga, men allt annat har jag sålt eller skänkt bort.

Kommentarer
Postat av: Katja

Och vilken jävla otur att jag inte bor i Sverige då!!!

2008-05-07 @ 20:49:43
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Nina

Ja det är fanimej fördjävligt att du inte bor här.

2008-05-07 @ 21:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0