Sömn

Vad härligt det är när barnen sover hela natten i sina egna sängar och man själv kan ägna sig åt medvetslös sömn. Vaknade vi 6-tiden i morse av att Emil och Grys sovrumsdörr knarrade, och ut kom en sömndrucken Emil och satte sig i soffan och kvar inne i sin säng satt Gry och gnuggade ögonen en stund innan även hon kom ut. Ett strålande humör var de båda på och satt i soffan och fnittrade förtjust.
Ja Emils nattsömn har blivit mycket bättre sen han slutade sova på dagen, ja hela killen känns mer lugn och harmoniosk över huvud taget. Alla "svåra" saker har gått så himla enkelt med honom. Nappen gjorde han sig av med från en natt till en annan utan att tveka och aldrig mer fråga efter den. Sluta med blöja gjorde han från den ena dagen till den andra, och slutade sova på dagen har också gått smärtfritt. Jag förväntade mig att det skulle vara en vecka eller två som skulle bli ganska jobbiga här om kvällarna, men nä det har gått så himla bra. Min stora lilla kille är så himla duktig och jag är så stolt över honom, och söt är han med!!!!!!
Och eftersom Gry ska göra allt som bror gör så blir väl allt lika enkelt med henne!!!!!!!!

Idag har jag varit hos optikern och kollatr min syn, och jag ser faktiskt inte så himla dåligt....på ena ögat i alla fall. Och eftersom jag så gott som ser perfekt på ena ögat så behöver jag egentligen inga glasögon. Men för just sånna situationer som att se på tv och bio och liknande så kan det vara bra att ha ett par glasögon just för att undvika huvudvärk. Så någon gång i framtiden så ska jag ta och skaffa mig ett par glasögon, men det känns ju inte jätte akut att göra det.

Kommentarer
Postat av: Katja

Du är inte så möglig ändå då ;-) Synen i behåll och ingen rullator än. Pigg tant.
Klart dina barn är duktiga. De är ju dina! Puss

2008-05-22 @ 20:16:20
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0