Tröttmössa

Jag kroknade igår när jag nattade Gry och sov heeela natten lång. Nicke var in under kvällen och försökte väcka mig, men jag hade bara blängt på honom och mumlat något osammanhängande. Så han tyckte att det var bäst att låta mig sova vidare och tillbringade fredagkvällen själv.
Själv vaknade jag efter 14 timmar och kände mig lite mör i kroppen efter att ha sovit så länge med kläderna på dessutom.
Hela familjen sov till 7.30 vilket är väldigt ovanligt. Ja hela och hela, Emil hittade jag förståss i köket där han inventerade skåpen i jakt efter tuggummi så jag vet faktiskt inte hur länge han varit vaken.

I går när Nicke kom hem efter jobbet så hade han en ny HEL trehjuling med sig till Gry, lyckan var fullkomlig trotts att den var blå, för de röda hade tagit slut. Så efter att vi käkat middag så bar det iväg på en cykeltur förståss.

image179

image180

image181

Och det cyklades runt runt runt lekparken, och Emil fick upp högre och högre fart men blev samtidigt bättre och bättre på att bromsa. En praktvurpa gjorde han rakt in i busken, men jag tror att det gick bra för han klev då upp och borstade av sig bara och hoppade upp på cykeln och fortsatte trampa på.

Efterom Gry inte når riktigt till pedalerna så gav hon upp lite tidigare och så ville hon i stället ta sig en tur på motorcykeln i lekparken.

image182

När vi kom in så var det bara att sjunka ner i soffan och kolla på Bolibompa en stund innan det var hopp i säng för liten peng. Och ja där tog ju även min dag slut!!!!!!!

I morse efter att vi käkat frukost så åkte vi i väg och handlade lite mat. Vi köpte även ett hundkoppel som vi ska sätta fast på trehjulingen så att vi kan dra den efter oss så man slipper kröka sig som en u-sväng och putta på när flickstackarn inte kan trampa själv. Så med andra ord har vi satt koppel på Gry!!!!!!

När vi kom hem så svängde jag ihop lunch snabbt till de små trötta varelserna och sen stupade de i sina egna sängar och jag och Nicke kunde äta lunch på tu man hand i lugn och ro. Det blev färskpotatis och sill, men en tomatsallad till det. Åhhh vad det smakade sommar och vad gott det var.

Och ute går det så fort att det liknar ingenting just nu. Allt är så där ilsket ljust knallgrönt, häggen blommar, igår såg jag liljekonvalj knoppar som var på bristningsgränsen, körsbärs träden blommar för fullt. Ja det går fort där ute nu.
Så nu ska vi ut och njuta av våren och äta en glass.

Kommentarer
Postat av: Katja

Awh, vad gullig hon är på cykeln!! Det är sjukt var fort de blir stora. Minns det som igår när jag fick sms i Egypten att det blivit en liten Emil.

Sill.....här finns bara matjessill och det äter inte jag. Så jag saknar vanlig sill sjukt mycket emellanåt. Gött

2008-05-03 @ 21:26:07
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0