Utmaning

Har tagit till mig en utmaning som jag snubblat över i sajberspejs när jag snokat runt.........


För 5 år sedan...
Hade jag mitt livs roligaste fest, 30-års festen. Hela livet var en enda stor fest då, och mitt liv började bli lite stabilt igen efter att ha varit bostadslös och bott på jobbet. Bor nu med Maarit i en lite etta på "Bäckis" och det var party, party jämt och ständigt. Och under sommaren så flyttade vi in i min alldeles nybyggda lägenbhet i Rotebro. Bara tanken på familj var skrämmande, och hade någon sagt då att mitt liv skulle se ut som det gör idag hade jag garvar denne rakt upp i ansiktet och sagt:  Ja, eller hur!

För 3 år sedan...
Var min lilla Emil 5 månader, och vi hade flyttat in i 4:an som vi bor i nu. Livet bestod mest i att gulla med Emil, putta barnvagn, njuta av vårsolen med en kaffe i handen. Maarit bodde hos oss fortfarande och jag insåg nog inte hur bra jag hade det.

För 1 år sedan...
Hade jag hunnit bli 2 barns mor och Gry är 8 månader, det har varit en tuff tid med två små barn och många nätter utan sömn. Men nu känns det som om det börjar vara lite lättare. Har dessutom tagit tag i fläsket som väller i sidorna och gått med i viktväktarna och resultatet börjar synas tydligt nu.
Emil har börjat på dagis 15 timmar i veckan och jag börjar få lite tid över för mig själv.

För tre månader sedan...
Friade jag till Nicke och han sa JA
 
Imorgon...
Har Emil sin första hela dag på storbarnavdelningen Taxen.
Och jag har en tid hos optikern.

Om ett år...
Är det inte långt kvar till vårat bröllop.
I övrigt så ser det nog mest ut som det gör idag, barnen är förståss lite större.
Kanske bor vi kvar, kanske har vi flyttat.
Alla i min familj är lite äldre och ännu mera sammansvettsade och om möjligt ännu lyckligare.


Se vad mycket som kan hända på 5 år. Har lärt mig att aldrig säga aldrig i alla fall.
Och jag i min tur utmanar.....ja vi gör det enkelt, alla som känner sig utmanade.

Och du Katja, nu vill jag se den på din blogg också *S*


Kommentarer
Postat av: Lenis

Ja livet blir inte alltid som man tänkt sig, ofta bättre!

Kram

2008-05-23 @ 08:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0