En lugn dag på jobbet

Efter att ha haft en rörig natt med förlite sömn, då Gry levt rövare i sömnen och varit arg, lessen och förtvivlad om vartannat allt medans hon sov vidare men höll sin mor och far vakna, så var det ganska skönt att åka till jobbet. Klev t.o.m av bussen en hållplats tidigare och tog en liten promenad i morgon mörkret, och njöt av att vara helt ensam på kontoret i ca en timma. Där satt jag i lugn och ro och gick igenom mailen och nyinkommna annonsen medans jag drack kaffe. Lugnet höll i sig hela dagen och det var inte många gånger telefonen ringde och störde mig mitt i det jag höll på med. Utan i lugn och ro fick jag sitta där och lägga in november månad i vårat PA system. Ja för oktober månad som det är lönekörning på nu runt den 15 är jag ju förståss klar med fööööör länge sedan!

Nä det som vi knölar med mest just nu är ju jul och nyårs helgen, och min kollega kör det mesta pysslandet och tänket till och får i hop det. Men gissa till vems telefon de ringer när de är missnöjda?????? Ingen vill ju jobba varken jul eller nyår, men nu är det ju så att vi har en verksamhet som är öppen dygnet runt och alla dagar om året. Och eftersom vår personal är anställda utifrån verksamhetens behov så innebär det att vi ibland måste köra över deras önskemål. Och ja en och annan får lov att jobba julafton kväll och nyårsnatten så är det bara. Och tro mig det kan bli ganska ugli ibland när man säger åt någon att göra något som inte är självvalt. Men en jul och nyår i BMC begynnelse så hade vi på försök att lita till allas goda vilja och alla fick jobba enligt deras önskemål, någon skulla väl ställa upp.........Eller? Det slutade med att BMC inte kunde erbjuda någon annan hjälp än en endaste undersköterska på julaftonkväll, det var ALLT som fanns heeeela jul och nyår. Gissa vem det var? Hehe jo det var jag det. Men så har jag ju aldrig varit så förtjust i julen heller, ett komersiellt jävla jippo och man ger/får bara massa saker som man inte alls vill ha. Och så barnen som drunknar i klappar och hinner tröttna innan de ens har öppnat allt, ja det får mig att må lite illa. Men eftersom jag nu har små barn och har släppt in den där jävla tomten en gång så får jag väl fortsätta med det, och sen har man ju blivit ganska bra på att tala om vad man vill ha i julklapp när det frågas, så man slipper obehagliga överraskningar. Ja det är ju mysigt att få umgås med min familj och äta massa gott förståss, så allt med julen är ju inte av ondo. Så fram med granen och låt oss dansa.......

Kommentarer
Postat av: Katja

Jaaaaa, julpynta! JULPYNTA!!!

2008-11-13 @ 22:18:07
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0