Hyfsat friska

Idag har vi varit hyfsat friska och pigga så man har orkat röja undan lite och gullat lite med tvätthögen. Barnen verkar ganska pigga de med, inte helt 100 än men så gott som.
De stackars barnen (och deras mamma) fick en helt bedrövlig lunch idag. Eftersom vi inte mått så bra under veckan så har det inte blivit så värst påfyllt i köks skåpen. Men när jag grävde riktigt djupt i skafferiet så fyndade jag.....en burk FISKBULLAR. Ja det fick duga med det trotts att det mer är kattmat än människoföda. T.o.m barnen tittade lite skeptiskt på fiskbullarna som låg där i sin hummersås och smakade lite tveksamt. Emil gick med på att det var ju inte äckligt men inte det godaste han smakat heller.
Efter att vi vilat (läs sovit i 2 timmar) så klädde vi på oss och gick ner till affären och handlade lite god mat. Så till middag blev det fläskfilé som efter att jag brynt i skivor fick ligga i ugnen och puttra i en sås gjord på creme fraich, grädde, färskost och vitlök tillsammans med klyftad gullök och till det klyftpotatis och en grönsallad med massor av kvist körsbärstomater. Och det var så galet gott att det var svårt att sluta äta.

Kommentarer
Postat av: Katja

Skämtar du eller? Fiskbullar som är så himla gott, och jag skojar inte. Jag beställer t o m från internet för en megasumma i frakt, bara för att få hit fiskbullar lite då och då :-)

2008-11-22 @ 14:47:11
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Hanna

Fiskbullar är ju mums!



och du, det heter körsbärstomater på kvist! xD

2008-11-25 @ 18:55:11
URL: http://fyraflickor.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0