Kurerar mig

Efter att ha haft en lång dragen besvärlig hosta då det låtit som om jag vore en lungsjuk 90 åring, och att igår kännt mig allt annat än pigg. Så bestämmde jag mig för att ta en dags ledigt och bara sova och kurera mig, i stället för att invänta att jag blir riktigt dunder sjuk. Fast när jag tänker och känner efter så ÄR jag nog sjuk......Fast jag har ju förmågan att låta bli att känna efter och bara köra på. Men nu när jag stannat upp och verkligen känner efter så värker bröstkorgen vid varje andetag, pannan är lite varm och jag har banne mig ont överallt. Så min lediga dag har tagits tillvara på allra bästa sätt, med sömn. Efter att ha vinkat hejdå till min älskade familj i morse så gick jag raka vägen tillbaka till sängen och drog täcket över huvudet, där låg jag och hosta och huttrade en stund innan jag föll i en medvetslös sömn och vaknade inte förrän vid 11-tiden av att chefen av alla människor ringer och väcker mig. Hon tyckte att det var klockrent att jag låg och sov för även hon förstod att det inte är likt mig.

Men nu börjar det dåliga samvetet gnaga lite, kanska borde jag städa lite....kan ju inte vara hemma en hel dag själv och inte göra något vettigt alls. Fan vad trött jag blir på mig själv!

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, det borde du bli. Det är inte skottpengar på att slappa en dag.

2008-11-06 @ 22:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0