Måndag!!!!!

Ja helgen har gått och nu är det måndag igen. Själv roade jag mig med att vara sjuk i lördags, vilket inte var kul eftersom Nicke hade inventering på jobbet. Ja mest synd var det ju om mina barn som inte fick komma utanför dörren och nästan blev utan lörsdagsgodis. Men som tur var så fanns det två tablettaskar i skåpet som var kvar och bortglömda sedan halloween, och så blev det popcorn....massor av popcorn. Och som tur var så fanns det en matlåda i kylen så barnen fick lunch i alla fall, själv fick jag inte i mig så mycket mat utan nöjde mig med att peta i mig popcorn. När eftermiddagen närmade sig så fick jag ringa till Nicke och höra om han inte kunde komma hem lite tidigare, och självklart kunde han det.

Och i går (söndag) var det Olivers dop. Och det var ganska tveksamt om jag skulle orka gå, men efter massor av sömn så var jag ganska mycket piggare. Och rejält försenade så kom vi till kyrkan efter att rejsat igenom årets första snöfall. Ett jätte fint dop där mamma Lenita sjöng för sin son så att inte ett öga var torrt. Och en utsökt lunch bestående av olika kallskuret, hemma gjord potatissallad och en mängd olika uppskurna frukter fick vi frossa i, och efter det så blev det tårta och en MILJARD olika bakverk. Åhhh vad gott det var!

Och idag när jag hämtade barnen på dagis så kunda jag bara konstatera att Gry inte är helt frisk och att jag blir hemma med henne i morgon, rösten är alldeles hes och kraxig och kinderna är feber rosiga. Emil får nog gå så han slipper sitta här hemma och ha tråkigt. ja om han inte blir sjuk han med förståss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0