Snö, snö och mera snö

Nu är det snö både högt och lågt och det fortsätter bara att vräka ner. Trafiken är självklart kaos och folk kommer inte till jobbet och de som kommit tilll jobbet kommer knappt hem sen när det är dags. För mig tog det en timme att komma till jobbet i morse, en resa som vanligtvis tar ca 18-19 minuter. Och hem tog det nästan lika lång tid. Fast jag kunde ju skratta mig lycklig över att jag hade en buss som tog sog fram i alla fall för de stackarna som bor i Norrtälje sitter fast. För där ute är all buss trafik inställd....hela dagen. Ja lite snö i Stockholn så stannar allt! Och nu när vi äntligen har ett vitt vinterlandskap så väntas det ju givetvis varmare väder, ja på onsdag skulle det bli +8 grader. Ja man kunde ju tycka att det skulle få vara lite kallt och vinte nu, men nej nej.

Och barnen har haft helt galet kul idag på dagis och varit ute och pulsat i snön mest hela dagen. Med lite tur så får de ännu en sån dag i morgon.
Själv hade jag en lång dag idag, då vi hade ett möte kl 15.00 som jag var tvungen att vara med på. Så klockan han bli 16.30 innan jag kom iväg hemmåt och alla andra var redan hemma när jag kom.


Kommentarer
Postat av: Katja

Åh vad härligt det låter. Jag vill oxå bli insnöad, eller utsnöad eller whatever. Snö som snö. Avis.

2008-11-25 @ 23:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0