Sov gott

I natt så var det viss ommöblering i sängarna här, så i morse så sov Nicke i Grys säng och jag, Gry och Emil i våran säng. Så när Nickes klocka ringde så var vi andra lyckligt ovetande om det och han smög sig iväg till jobbet och vi andra sov gott vidare till kl 8.00. Riktigt skönt! Och när vi väl vaknade så tog vi det lugnt, softade och bäddade ner oss i soffan med fluffiga täcken, Emil och Gry kollade på tv och själv läste jag en tidning och drack kaffe. Ah vad härligt det var, ibland är det bara skönt att vara hemma och vara sjuk.

Klockan han bli 10.00 innan vi satt vid köksbordet och åt frukost, barnen börjar att vara lite piggare för de äter med frisk aptit. Och eftersom mjölken har en förmåga att jämt vara slut här hemma nu för tiden så klädde vi på oss och tog en promenad till affären och det var en härlig vinterdag där ute med sol och pyttelite snö och minus 1 grad. Och det var ganska skönt att komma ut och få lite sol på våra näsor och friskluft i våra lungor. Gry tog sig inte långt innan hon ynkligt bad att få åka i vagnen, Emil var lite morskare och uprymd över den lilla snö som fanns så han ville inte åka bräda förrän vi var på väg hem.

Och det var ett äventyr utan dess like att ta oss ner för den branta backen ner till centrum som var en isgata, skrattandes så åkte jag och Emil ner på fötterna och han gjorde några härliga vurpor. Själv lyckades jag stå på benen hela vägen ner, och tur var väl det för annars hade jag väl dragit omkull vagnen, mosat Gry och brutit vartenda ben i min gamla kropp. Det blev en annan mindre brant och mindre hal väg hem.
Den lilla promenaden tog musten ur lilla Gry och efter att hon ätit mat så somnade hon och sover och sover och sover.
Och jag och Emil har legat i soffan och tittat på tv, så helt krya är vi inte. Så det blir ännu en dag hemma i morgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0