Tanken var ju fin

I dag kom Nicke hem efter lunch och löste av mig och tog hand om sjuklingarna så att jag fick åka till jobbet lite.
Dels så var det ett viktigt möte som jag behövde vara med på under eftermiddagen och sen så hade jag tänkt att stanna kvar och jobba undan lite sånt som lagt sig på hög när jag varit hemma med mina sjuka barn, bla lägga in lite tider i vårat PA system så att mina medarbetare ska få lön även nästa månad. Meeeen det vi (jag och min chef) inte tänkt på är ju att vi är mitt uppe i oktober månads lönekörning och att slutkörningen började i dag kl 16.30. Och då kan man inte göra någonting, så det var bara för mig att packa i hop och åka hem. Ja det är ju typiskt när man för en gång skull skulle få sitta där helt i lugn och ro och jobba undan lite utan att bli störd av någonting.

När jag åkta hem så snöade det, och det hade kommit ett litet vitt täcker på ca 1 cm så man får väl lov att kalla det för snökaos!!!!!! Det är ju ändå Stockholm vi pratar om!
På bussen tänkte jag att så fort jag kom hem så skulle jag ta på barnen overallerna och gå ut och titta på snön och fånga lite snöflingor i munnen, och troligen så skulle de sova mycket bättre om de fick komma ut och vädra sina lungor lite i friska luften. Men när jag kom hem så låg de som döa sillar i varsin soffa och kollade på Hitta Nemo, och de såg allt annat än pigga ut och det var inte läge att fråga om någon ville gå ut en stund. Och strax därpå så hade Gry somnat i soffan i sittande läge. Och det är andra gången denna vecka som hon somnat i soffan, och det gör hon i vanliga fall aldrig. Så de mår inte så värst bra mina änglar, så det blir en dag hemma i morgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0