Buttericks

I dag tog jag lite ledigt från min familj och åkte in till stan i regn rusk vädret. Iväg och mot Buttericks för att inhandla lite maskerad grejjer till Emil som ska klä ut sig på tisdag. Jag åkte iväg direkt efter frukost så att jag ska hinna hem i någorlunda tid, det jag inte har med i beräkningen var ju att det är Söndag. Så glad i hågen kommer jag in till stan och knallar Drottninggatan fram i regnet och börjar ana oråd........Väldigt glest bland människorna. Och då, just då i det ögonblicket så kommer jag på att det är Söndag. En gång i tiden så sov även jag söndag förmiddagar, och just så är det i Stockholm Söndag förmiddagar.....sömnigt. Och många butiker vaknar inte förrän vid 12-tiden. Ja vissa öppnar ju redan 11, så jag tänkte i mitt stilla sinne att kanske just jag skulle ha tur i det avseendet, att Buttericks skulle vara just en av dem.......Men varför skulle jag ha det??????? Där stod jag i regnet 11.04 och det öppna inte förrän 12.00.

Jaja skit händer, som de säger på engelska. Jag gick till Forex (som ALLTID har öppet) och köpte lite mera polska pengar. För jag hade börjat inse att jag växlat in på tok för lite!!!!!! Och en timme gick ju fort att slå ihjäl i de öppnade butikerna, fastnade inne på Indiska och stod där och funderade lite för mig själv varför jag inte varit där den senaste tiden när jag varit på jakt efter kläder. Där fanns det ju hur mycket som hellst som jag skulle velat ha. Ja det får bli en annan dag, för nu var jag inte särskilt sugen på att ställa mig i en provhytt och slita av mig mina regnblöta kläder.

Klockan blev 12.00 och Buttericks öppnade. Och kalla mig gärna barnrumpa, men jag är barnsligt förtjust i denna butik. Det är helt galet vad kul grejjer det finns där inne. Det tog lång tid innan jag hade handlat klart det jag skulle ha. Och nu är jag bra sugen på att ställa till med maskerad själv och få klä ut mig lite. Trotts att jag spårade ur ett flertal gånger där inne och fingrade på allt möjligt så hade jag i alla fall det jag tänkt från början med mig hem. Men när Nicke berättade att han aldrig ens varit inne i denna förtjusande butik så bestämde jag genast att någon dag ska vi göra en familjeutflykt dit. Måste komma ihåg att ladda plånboken rejält innan då!!!!!!!

Magen han bli rejält hungrig innan jag var klar så det fick bli en lunch i mitt eget sällskap inna jag begav mig hemåt, och klockan han bil 15.00 innan jag jag kom hem till min då nyvakna familj.
Eftermiddagen fyllde jag med att 1: bestämma vad jag ska ha med till Krakow 2: packa ner det. Och tillslut blev det nog bra och jag tror att allt är nerpackat nu. Han ju bli lite kallsvettig då jag inte hittade mitt pass......Men även det kom fram, och låg ju precis där jag lagt det. Det var ju bara det att JAG trodde att jag lagt det på ett annat ställe.

Så i morgon (kära Katja) bär det alltså av till Krakow, min chef kommer och hämtar mig 7.20 och senast 8.00 ska vi vara på Arlanda. Och sen kommer vi tillbaka hem på onsdag någon gång. So long så länge!

Kommentarer
Postat av: Katja

Ah du har inte åkt än. Hoppas du får det jättebra, och glöm inte att ta foton :-)

Puss

2008-10-06 @ 21:54:44
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0