Härlig höstdag

Klarblå himmel och en rund gul sol i mitten, ja så har vädret sett ut hela dagen idag. Min tanke från början var att städa upp lite här hemma, men det var alldeles för fint väder för att slösa bort en dag innomhus. Dagen började dessutom riktigt bra, fast jag inte insåg det från början förståss.
Helt plötsligt låg jag bara där vaken i mörkret och kunde inte förstå varför jag vaknat och varför jag inte kunde somna om, men när jag sneglade på klockan så förstod jag ju varför. För där i mörkret så lös siffrorna 6:44, och jag lutade mig tillbaka på kudden och undrade varför barnen inte vaknat. Låg där och stirrade i taket i en kvart innan jag hörde något mystiskt hasande från vardagsrummet, när jag tittade ut var det Emil som kom bärandes/släpandes på sitt täcke och kröp upp i soffan. Jag tog mitt täcke och kröp ner i andra soffan och efter ca 5 minuter kom Gry upp tassandes, där låg vi tillslut alla tre ihop kurade i samma soffa och kollade på disney och hade mysmorgon. När klockan passerat 8 så väckte vi Nicke och började göra i ordning frukost.

Hela familjen var överrens om att vi inte ville vara inne, men vi visste inte riktigt vad vi skulle göra. Ja det var på med kläder och gå dit näsan pekade. Lagom till lunch hungern kurrade i magen så var vi nere i centrum och slank in på pizzerian och åt lunch. Sen gjorde vi ett stopp på Galaxen där det är loppis varje söndag, Emil hittade lite dagiskompisar där inne och rejsade runt ett par varv innan vi fortsatte. Gry började krokna och ville bli omstoppad i vagnen. Medans hon sov så tog jag, Nicke och Emil en lång promenad i det härliga vädret och klockan han bli över 14.00 innan vi var hemma i gen. Och Emil var så duktig hela vägen trotts att han dippade några gånger. Promenadens, ja kanske t.o.m helgens höjdpunkt för honom var ju när en sopbil av den större modellen stannade till och tömmde några kontainrar och han med stora ögon stod och tittade på. Dessa stora ögon noterade killen som körde sopbilen som frågade Emil om han skulle vilja titta in i lastbilen och kanske sitta i den, det var en stolt kille som satt där och t.o.m fick tuta lite. Ja lyckan var ju gjord för Emil i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Katja

Vilken snäll sopbilsförare. Nästan lite dagens hjälte ju :-)

2008-10-12 @ 23:23:15
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0