Klädbytar dag

Idag har det varit terminens klädbytar dag, och jag gick med vinst då jag sålde för mer än vad jag handlade för. Jag har aldrig tidigare sålt så mycket som jag gjorde idag, fast det kan ju ha något med prissättningen att göra. För det var billigt....väldigt billigt. Man märker ju lite skillnad nu när man börjat jobba igen och har fått lite snurr på ekonomin, då kan man kosta på sig att nästan skänka bort urvuxna kläder, och man handlar inte på samma sätt heller som man gjorde när man var mammaledig och vände på var krona. Man har råd att vara lite kräsen helt enkelt.

Tanken från början var ju att jag och Maarit skulle gå ner tillsammans och handla. Men Nicke hade ju prickat in en golf dag med utgång på kvällen just idag. Så då fick vi planera om, och plan B var att jag och Maarit skulle gå ner själva när de öppnade 9.00 och sen skulle Nicke komma ner och lämna barnen vid 10-tiden innan han åkte. Men då var det ju så att  Gry prickade in att få feber just denna helg, så vi fick dra till med en plan C. Jag gick ner själv, Maarit var hemma med Emil och Gry och Nicke åkte och golfa. Ja så det blir ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0