Krakow

Nu är man hemma igen och är MYCKET matt i pälsen. Ja får man chansen till party så tar man den, i alla fall om man heter Nina. Mina kolleger skrattade gott och frågade om det på jobbet var Niina med två i:n och det nere i Krakow var Nina med ett i, hennes galna party tvilling. Och ja något i den stilen var det. Tur att min chef är partyglad hon med. Någon kamera fick jag inte med då Emil skulle på sin första maskerad när jag var borta, men det blev visst inga bilder på det heller!!!!!!

Min chef kom och hämta mig på morgonen i måndags och kl 8.00 skulle vi samlas på terminal 2 på Arlanda. Vid 9-tiden tog min chef sitt första glas vin, men jag väntade i alla fall tills klockan var 10!!!!!! Hehe ja jag grundade med en kaffe först. Och eftersom det var 1.5 timmes försening så fanns det inget annat att göra än att dricka litre mera vin i väntan på att få åka. Och väl på planet så var det ju lika bra att ta ett glas till så man inte somnade och fick huvudvärk.

Väl framme i Krakow och in checkade och klara på hotell David så delade jag, Tina (min chef) och Sigrid ut lite uppdrag till våra kollegor. De blev in delade i mindre grupper och fick ett pappet med instruktioner exakt på vad de skulle göra. Problemet var bara att dessa instruktioner var på Polska, så det första de skulle göra var ju förståss att på något sätt ta reda på vad det stod. Men när de väl klurat ut det så stod det klart och tydligt vad deras uppdrag var och vart vi skulle samlas och vilken tid. De skulle bla inhandla polsk korv, öl, brödkringlor och tyg. Och medans de roade sig med det så gick gick vi tre och satte oss på en uteservering och käkade lunch och delade på en flaska vin. Sen strosade vi runt på stan och käkade lite glass och så småningom tog vi oss till uppsamlingsplatsen som vi uppgett. Många hittade dit men två grupper gjorde det inte. Det skulle visa sig att det fanns två botaniska trädgårdar, och givetvis hade de två grupperna hamnat där, ca 3-4 km bort och stod där och väntade och undrade vart alla tagit vägen. Ja det är tur det finns telefoner!

När alla var på plats så gick vi tillbaka till hotellet och hade provsmakning av dessa polska mumsbitar på terassen, och öl är det väldigt bra på att brygga.
Sen var det dags att pudra näsan och svida om för att gå på restaurang och käka middag. Ja om jag någon gång åker tillbaka till Polen så är det INTE för matens skull, nä någon matkultur att tala om har de inte. Men som sagt ölen var dessto bättre och gott vin fanns det att köpa. Efter några timmar när vi ätit druckigt så vi var nöjda så ville vi vidare, och här delades den stora gruppen i flera små då det var svårt att ena sig vart vi skulle alla 36 st. Jag och en handfull andra ville dansa och vi hade frågat på restaurangen vad de kunde rekomendera, så det blev ett ställe som hette PROZAC!!!!!!! Där var det fullt ös medvetslös och vid två tiden kom vi inramlandes på hotellet.

Sen var det bara att kliva upp kl 7.00 när klockan ringde. Och efter allt dansande så var jag vrålhungrig och oväntat pigg och åt frukosten med god aptit.
Efter frukost så var det dags att göra ett studie besök på Krakow University Hospital. Mycket intressant och vi var alla överrens om att vi har inte mycket att klaga på här hemma.

Klockan var någonstans runt 12 när vi var klara där och resten av dagen fick vi ägna oss åt att uppleva Krakow bäst vi ville. Endel for till Auswitch men de flesta valde att flanera runt på stan och kolla in alla sevärdigheter där. För det finns mycket att se. Själv var jag bla till slottet och titta, en otroligt välbevarad stad med många kultur poäng. Förutom slottet så blev det endel traskande på stan och en och annan öl slank ju ner här och var.

19.30 var det dags att samlas igen. Denna gång på en mycket fin restaurang som var av den dyrare sorten. Och det innebär att vi fick betala ca 350 kr för en fyra rätters middag! Ja det ka man ju leva med. Middagen som vi åt dagen innan som också var en fyra rätters betalade vi inte ens en hundring för.
Min chef som skrattade så hon grät när vi berättade om våran tok kväll på Prozac ville ju ochså uppleva detta galna ställe, så det blev en favorit i repris. Prozac gänget (som vi numera kallas för) tog med sig chefen på galej. Och denna kväll blev minst lika galen som den första, och vid 3-tiden kom vi inramlandes på hotellet.

Och klockan 8-00 var det bara att kliva upp så att man han kvickna till lagom till vårat frukost möte som vi skulle ha kl 9.00, åter igen vrålhungrig och oväntat pigg. Sen var de bara att packa väskan och ta sig ut till flygplatsen och lämna Krakow bakom sig.
Det var en galet kul resa med alldeles för lite sömn, men desto mera party. Och jag har skrattat så käkarna nästan hoppat ur led. Ja det är skönt att det är över och jag är glad att jag är hemma men jag ångrar inte en sekund!!!!!
Spenderade bra mycket mera pengar än jag tänkt, och behöver jag säga att jag varit mer än lovligt sliten idag på jobbet. Men det var det verkligen värt, för man lever bara en gång och då är det bäst att göra det med besked.

Kan jag få en kopp sprit tack!

Kommentarer
Postat av: Katja

Herregud, jag minns inte ens när jag var på nattklubb senast.

Men jag é int bitter!

2008-10-09 @ 20:49:45
URL: http://pucko73.blogspot.com
Postat av: Sofie Mattsson

Ååå vad det låter roligt!! Jag kom på mig själv när jag lästa ditt inlägg att sitta och småle och tänka tillbaka till våra tokiga nätter på nattklubbarna till sena eller ska jag säg tidiga mornar.....hmmm det skulle man aldrig fixa idag!! Men jäklar vad roligt vi hade!!

Kram på dig gumman !! Hoppas ni får en mysig helg!

2008-10-10 @ 08:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0