Regnet det bara öser ner.

Idag har det varit riktigt höst ruskigt ute. Morgonen började med att det inte riktigt ljusnat när jag gick till bussen men då såg det i alla fall ut att kunna bli en fin dag. Men det fina vände tillbaka och gav plats åt regnet.
När jag skulle hämta barnen på dagis så åkte jag först hem och bytte jacka, från ull skepparkavaj till regn jacka, och på vägen ångrade jag mig att jag inte bytt även på fötterna till mina röda fina gummistövlar.
Barnen fick på sig regn kläder och sen blev det en blöt promenad hem, ja för inte ville barnen ta den närmasta vägen inte och varje vattenpöl skulle inspekteras. Så det tog ganska lång tid, men vem har bråttom och det var ju bara vatten.
Väl hemma så var det fullt ös i köket med matlagning och sång och dans till Noice där emellan med barnen. Och Emil sjunger glatt med till En kväll i tunnelbanan och Jag vill inte va som alla andra, och spelar hårt på sin luftgitarr. Yes mammas kille!
Vi hotade upp en onsdag mitt i veckan med lite fläskfilégryta, det satt fint det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0