Rymmare

Igår när jag skulle hämta barnen på dagis så gick jag först in på Grys avdelning som ligger på översta våningen, och när jag står där och packar ihop hennes grejjer  innan jag ska gå ut på gården och hämta henne så dyker plötsligt Emil upp där i kapprummet. Och han hör ju hemma en trappa ner och ska inte alls vara där uppe. Och när jag frågade honom vad han gör där så svarade han bara att han sett mig utanför och tyckte att jag tog lång tid på mig så han tyckte det var lika bra att komma upp för han längtade efter mig. När jag frågade om han sagt till någon fröken, så sa han glatt nej att han hade gått alldeles själv. Det var bara att ta honom i handen och gå ner igen och fråga fröknarna om de möjligen saknat Emil. Nä svarade dom och rodnade lite skamset när jag talade om vart jag hittat honom.....Ja han är sin mors son!!!!!!

Väl hemma på kvällen så trodde jag att det skulle bli en lugn kväll då barnern skulle somna tidigt. Och till en början blev det som jag trodde, Emil somnade i soffan vid 18.00 och Gry kurade ihop sig i mitt knä och ville titta på tv. Men vid 7-tiden när jag skulle natta Gry så kom Emil helt plötsligt upp igen och hävdade att han sovit klart!!!!!!!!! Jaha det känndes ju kul och jag började undra hur han skulle somna om. Ja han satte sig i soffan och kollade på tv medans jag nattade Gry i alla fall, och hon somnade i stort sett innan hon landat på kudden. Sen satt jag och Emil och kollade på disney en stund och när klockan var någonstans vid 8 tyckte jag att det var dags att krypa i säng. Han protesterade lite men när han väl låg där i mörkret så tog det inte många minuter innan jag hörde dessa rara snarkningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0