Sjuk

I morse när klockan ringde så känndes det som om jag sovit i 2 minuter trotts att jag legat i medvetslös sömn hela natten. Jag gick i alla fall upp och gjorde mig i ordning medans barnen vaknade till, och ganska snart så inser jag att Gry inte är piggelin och innan det var dags att åka iväg så hade jag konstaterat att  vi inte skulle komma så långt utan bli kvar hemma. Emil fick också stanna hemma trotts att han verkade må prima så att han inte skulle dra med sig massa sjukt till dagis.

Det blev en promenad ner till affären i allla fall så att vi skulle få i oss lite frisk luft och ha lite att äta under dagen. Och sen har jag blivit "tvingad " att kolla på Star Wars av mina barn.......Emil kom dragandes på en av filmerna och sa att han ville se, jag försökte trycka på att det faktiskt var Gry som är sjuk så kanske kunde hon få välja film. BOMP BOMP skrek hon då förtjust, och det är just vad de kallar filmerna efter melodin som spelas då Darth Vader gör entrè. Och det är just Darth Vaderr som är STOOOORA idolen, och när jag försöker förklara att han inte är någon snäll kille så svarar Emil: Jag veeet men han har ju såååå häftig hjälm. Så gissa vad han vill ha för hjälm och vad han gärna vill klä ut sig till. Ja såhär blir det när barnen har en Star Wars nörd till pappa =)

Och på tal om pappan i familjen så kommer han hem sent i kväll, men eftersom vi tre här hemma tog oss en nätt tupplur på 3 timmar så orkar vi kanske vara vakna tills dess. Min mamma och pappa kommer också förbi en sväng i kväll på väg hem från båten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0