Vintertid

I morse när klockan ringde så klev jag upp som vanligt och tassade tyst ut i badrummet så att ingen annan skulle vakna. Väl inne i badrummet fick jag en känsla av att det var något som inte stämmde och började ana oråd. Smög ut i köket och sneglade på klockan och förstår att jag har rätt, jag har klivit upp en timme för tidigt. Vad hjälper det att det var igår man skulle ställa om klockan när den enda klockan man ställt om är köksklockan. Nästa gång så ska jag nöja mig med att bara ställa klockan i telefonen, för det är ju visst den som gäller när det väl är på riktigt. Ja det var ju för väl att jag inte hunnit åka iväg till jobbet innan jag kommit på mitt misstag, så det var bara att krypa ner i den varma sköna sängen i en timme till.

På jobbet har det varit full rulle och jag har fått jätte mycket gjort. Min kollega har varit höstlovs ledig idag och det fanns inte mycket annat att göra än att jobba på. Man blir väldigt effektiv när man sitter själv och inte har någon att flamsa och tramsa med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0