2-ÅRING

VAD ÄR DET FÖR EN DAG
ÄR DET EN VANLIG DAG
NEJ DET ÄR INGEN VANLIG DAG
FÖR DET ÄR GRYS FÖDELSE DAG
HURRA HURRA HURRA


Liten flicka börjar bli stor och dagen började med lite skönsång för henne. Mycket mera firande än så blev det inte direkt på morgonen eftersom alla skulle i väg på sitt.
Själv så började jag lite senare idag eftersom jag skulle på kurs, så det blev några minutere helt för mig själv med en kopp kaffe som ända sällskap innan jag gick till bussen.

Gry hade med sig ett paket Piggelin som hon skulle bjuda sina dagiskompisar på, och var så fin så när hon gick i väg iklädd sin födelsedags klänning.
När jag kom och hämta henne så hade hon fått massa ballonger och kompisarna hade ritat teckningar till henne som de satt i hop som en liten födelsedagsbok, jätte fint och mamma hjärtat växte enormt.
Emil hade gjort ett halsband till Gry under dagen och berättade för mig att Gry skulle få det i födelsedagspressent, och mamma hjärtat växte lite till.

Vi tog en sväng förbi Figges och köpte lite födelsedags bakelser inna vi gick hem. Väl hemma var det bara att vänta på Nicke som hade mat med sig från kinesen och födelsedags pressenter.
Med skrik av förtjusning så öppnade hon sina paket med hjälp av sin bror. Hon fick ett dockskötbord med badkar, dock potta och nappflaska och givetvis en docka "de luxe" med 7 olika funktioner. Dockan Sara kan blinka, suga på nappflaska, smaska, skratta, gråta, snarka och prata. En helt underbar liten skapelse och Emil blev minst lika förtjust i henne och har burit runt på henne och kokat välling och matat henne. När hon sover så kan man väcka henne genom att stryka henne över ansiktet. Ja en sån docka hade man ju velat ha själv när man var liten.


Kommentarer
Postat av: Kusinerna från landet med föräldrar

Grattis till Gry i massor! Vi ses på söndag!

2008-09-05 @ 19:26:57
Postat av: Katja

Nääääe, jag var ju inte inne igår och läste så jag missade och gratulera :-(

Gud, vad tiden går fort, känns som igår jag fick veta att min ljuva duva skulle bli tvåbarnsmamma!



Grattis så jättemycket i efterskott och jag lovar, när jag bor hemma i sverige igen så kommer jag ta igen missade födelsedagar och sånt med råge!!

Kram kram alla

2008-09-06 @ 14:43:22
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0