Härdsmälta!!!!!!!

Hjärnan är som sås och det pyr lite vidbränd rök ur mina öron, och jag känner mig totalt förvirrad och KORKAD.
Ja så känns det efter första dagen på mitt jobb. Jag fattar INGENTING och det känns som att jag har noll koll, och på jobbet säger de att det ska vara så!!!!!!!!!!
En miljard grejjer att hålla reda på samtidigt plus att telefonen ringer och avbryter en hela tiden så man tappar tråden och glömde vad man höll på med. Men jag ska nog lära mig det där....så småningom. 
Var med på ett möte i eftermiddags och jag kännde mig som en prao elev, eller som någon som lånat pappas kostym och klätt ut sig och gått till pappas jobb!
Alla har sån sten koll och så drivna och så stensäkra på vad de gör, och jag hajjar ingenting hahahah.
Fast Nicke påstår att snart står jag där och pekar med hela handen.

13.30 tyckte min chef att jag skulle gå hem innan min hjärna exploderade. Visst sa jag , jag går hem och gråter nu. Som svar på det får jag ett skratt och: Ja det kan du behöva efter idag.
Undra hur jag kommert att känna mig i morgon eftermiddag?

Passade på att falla i koma en stund hos frissan innan jag lämnade jobbet, praktiskt att ha en frisör vägg i vägg.

Sommarvärmen har försvunnit och det är ganska kyligt om tassarna att gå runt i sandaler. Och eftersom sandaler i olika former är det enda skor jag verkar ha så tog jag en sväng förbi Mörbycentrum på jakt efter ett par nya skor. Ja man måste ju vara fin om fötterna numera, så hasa runt i gympa dojjor går ju inte för sig. Var ganska så på det klara vad jag var ute efter för skor, men självklart hittade jag inget. Så är det ju alltid när man har pengar på kontot, nä de bästa skorna hittar man ju när det är så gott som tomt och budgeten hellst inte tillåter några skoköp.
Ja jag får se om jag hinner med en tur till Stinsen i helgen och kolla, mellan allt kalasande så ska väl även det hinnas med.

Och måndag är det ju idag, vilket innebär vägning.
-1.1 kg sen förra måndagen. BRAVO! *klappar mig själv på axeln*
Bara resten kvar nu..........

 

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad duktig du är!! Det kommer gå lätt som en plätt eftersom du har ett fint sommarbröllop att se fram emot :-)

Jobbet kommer oxå gå bra ska du se. Är helt säker även på detta.

Kanske jag ska börja jobba som spåtant?

Puss

2008-09-02 @ 18:21:27
URL: http://pucko73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0